Avatar billede newbiequestion Nybegynder
22. februar 2005 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OpenOffice fejl / lukker

Hej, jeg oplever en mærkelige fejl med OpenOffice Writer

Jeg har den automatiske stavekontrol "til", således at et forkert stavet ord automatisk bliver understreget med rød.

Når jeg så højreklikker på et ord kan der ske 2 muligheder:
  1. Den kommer med et forslag til hvad ordet skulle have været.
  2. Hvis den ikke kender ordet, jeg har f.eks. skrevet: "asdasdsa" så går den fuldstændig amok. Harddisken arbejder vildt langt tid uafbrudt, og derefter lukker Writer uden nogen form for advarsen... (Hvilet ikke er hensigtsmæssigt!!)

Er der nogen som har oplevet noget lign. hvis ja, hvad har de gjort for at løse det?

Er der nogen som har et forslag til hvad jeg kan gøre for at løse det?

Til information kan jeg sige at jeg kører med fedora core 3 Inkl. Open Office 1.1.2 på en 700 mhz bærbar pentium III mobile 128 mb ram
Avatar billede gozar Nybegynder
22. februar 2005 - 15:57 #1
prøv at starte en xterm og starte swriter ( OO writer) når OO Writer så går ned, hvad står der så i xtermen?
hvis du skriver dmesg kommer der så nogle fejl beskeder?
Avatar billede newbiequestion Nybegynder
22. februar 2005 - 17:15 #2
Syntes ikke jeg fik noget fornuftigt ud af det, har nu installeret det igen, og det virker... giv et svar, og du får 5 point for din gode vilje til at hjælpe...
Avatar billede gozar Nybegynder
22. februar 2005 - 17:40 #3
Skal ikke have point. (Løste jo ingenting!)
xterm. En konsol. Det er linuxs svar på en dos prompt(på steroider)
dmesg er en komando der køres fra en konsol/xterm der fortæller blandt andet information om opstart af computeren, driver indlæsning (om det lykkes/slog fejl at loade driveren) og alvorlige fejlmeddelser.
swriter er den komando der starter Open Office writer, fra en konsol/xterm
Avatar billede newbiequestion Nybegynder
22. februar 2005 - 19:29 #4
fint med mig... og ellers tak for hjælpen...