Avatar billede 4tuna Nybegynder
23. februar 2005 - 15:53 Der er 4 kommentarer

Concorde C4 langsom opstart med filcheck

Jeg har installeret Concorde C4 på en MS Small Bussiness SErver med arbejdspladser der kører XP og Win98. Men CONCORDEN er utrolig langsom i opstart med hensyn til filcheck. Selv om C4 er et udgået program er der måske nogen der har forslag til løsning af problemet på denne configuration.
Avatar billede laasby Nybegynder
16. marts 2005 - 15:04 #1
Til orientering kører C4 fint hos mig - Både på Windows 98 og XP.
Står din primær DNS til SBS'erens IP adresse ?
Hvis ikke kan dette gøre alt kommunikation til SBS meget langsom.
Avatar billede laasby Nybegynder
05. april 2005 - 23:23 #2
Du kan evt. prøve at kopiere C4 til en lokal harddisk for at se om det hjælper på hastigheden. (Det er let idet C4 er et DOS program - husk at køre MULTIE.EXE for at starte programmet, hvis denne fil vel og mærke er på din version af C4)

Sluttelig kan du prøve at køre en reindex af databasen. Dette kan ikke gøres på een gang, men unger tilpasning i næsten alle hovedmoduler.

Er det både på Windows XP og Windows 98 PC'erne du oplever hastighedsproblemet ?

/Laasby
Avatar billede 4tuna Nybegynder
06. april 2005 - 09:29 #3
Tak for dine svar. Det er både i Windows XP og Windows 98 opstarten er langsom. Jeg kan kke se hvad det skulle hjælpe at lægge den på en lokal harddisk, hvis alle brugerne skal hente data fra serveren. Vi benytter MULTIE.EXE. Jeg tror ikke det er en reindex der skal til, idet jeg mener vi også har foretaget dette da problemet startede. Men det skal prøves igen. Den primære DNS er også SBS'erens IP adresse.
Avatar billede laasby Nybegynder
06. april 2005 - 14:07 #4
Grunden til at jeg foreslå at prøve at lægge den lokalt er at kontrollere om hastigheden er fin derfra. Selvfølgelig kan den så kun benyttes på denne ene PC. Du får derved muligheden for at kontrollere om det er dit netværk der er langsomt eller om det er C4. Jeg har en enkelt gang prøvet at det var et antivirus program som lavede fejlen - prøv derfor midlertidig at så antivirusprogrammet fra.

Håber at du fik lidt ny inspiration til fejlfindingen.

Sluttelig har jeg prøvet, at der var installeret Novell Klientprogram på arbejdsstationerne/Server - Da denne blev fjernet (sammen med IPX/SPX protokollen) kørte alt perfekt.

/Laasby
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester