Avatar billede naza Nybegynder
25. februar 2005 - 09:13 Der er 7 kommentarer

Mærkelige felter i linked tabel til MSSQL database

Hej

Jeg har oprettet en access database hvor jeg linker til 5 tabeller på en MSSQL server.
Jeg har gjort dette tid og de 4 af disse tabeller virker også fint - Men i den sidste tabel er alle felterne fyldt ud med følgende

#Deleted

Har prøvet at slette linket og oprette det igen, men det virker ikke - Har også prøvet at oprette en ny database og gøre samme nr. men her virker det heller ikke

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånden tak

Mvh. Jannik
25. februar 2005 - 09:24 #1
har du enterprisemanager til SQL serveren? Og kan du i givet fald åbne tabellen der?
Avatar billede naza Nybegynder
25. februar 2005 - 09:32 #2
Ja jeg har enterprisemanager og tabellen kan fint åbnes der og dataene vises normalt.
25. februar 2005 - 11:27 #3
Prøv at oprette et nyt felt i tabellen af datatypen Timestamp.
Feltnavnet er underordnet.

Herefter skal du slette den sammenkædet tabel og linke igen.
Avatar billede naza Nybegynder
25. februar 2005 - 12:38 #4
Det har jeg gjort nu - Det nye felt er blankt ovre i Access - Og der står det samme i de andre som før
25. februar 2005 - 12:50 #5
Jeg har af og til oplevet noget lignende. Sidst gjorde jeg det, at jeg oprettede en ny tabel på SQL serveren og flyttede alle data over med en Insert og derefter omdøbte tabellen for til sidst at sammenkæde med den nye tabel.
Avatar billede naza Nybegynder
25. februar 2005 - 13:40 #6
Meget underligt - Har prøvet det du foreslår, men der sker nøjagtigt det samme - Kan det være pga. nogle af datatyperne? Jeg bruger bigint, int, nvarchar og datetime?

Jeg mener ikke jeg plejer at have problemer med dette.
25. februar 2005 - 14:35 #7
næ, jeg tror heller ikke, at det er datatyperne, som er fejlen.

Er der primærnøgle på tabellen?

Prøv evt at fjerne eventuelle constraints og relations på tabellen

Som sidste udvej kan man jo prøve at oprette en ny tabel - et felt ad gangen og se hvornår den begynder at opføre sig underligt i Access.
Men det er selvfølgelig lidt af et arbejde.