Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
27. februar 2005 - 13:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skrive på faktura

hej.

Jeg er igang med at lave et faktura program, og har alle funktionerne på plads, jeg mangler bare en side hvor fra jeg udskriver.

Jeg skal udskrive på dette ark:
http://www.enetonline.dk/upload/faktura.JPG og om du nok kan se skal jeg ramme nogle små felter nede i bunden.
Nogle som har en ide til hvordan jeg kan gøre dette. Jeg er ikke interesseret i programmer.

Håber i forstår hvad jeg mener.

//Evilhoppemis
Avatar billede coderdk Praktikant
27. februar 2005 - 14:28 #1
Lad "originalen" være PNG eller GIF, brug imagettftext() - evt. sammen med imagettfbbox() og lav så enten en JPG eller et andet billede ud af det resulterende.
Alternativt kan du lave en PDF med nogle felter man kan udfylde, og så udfylde disse med PHP...
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
27. februar 2005 - 14:50 #2
coderdk=> nu jeg ikke dne store haj til php.

Jeg prøve igår/nat at lave en tabel oven på det billede. og så det passede men når jeg skrev det ud passede det ikke på papiret.

Ligger du inde med noget kode som kan det du beskriver, eller har du lyst til at lave det. Ved ikke hvor langtid det tager, men du får 200 points for det..
Avatar billede coderdk Praktikant
27. februar 2005 - 14:52 #3
Jeg har hverken tid eller lyst ;) Men det er ikke så svært, hvis du bare bruger PHP's gdlib image_* funktioner ;-)
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
27. februar 2005 - 14:56 #4
ikke så svært. Det ved jeg nu ikke lige. Har lige set lidt på nogle eksempler på php.net synes ikke lige det ser ud som noget man bare lige laver ;)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. februar 2005 - 19:49 #5
man får vel det bedste resultat med en pdf?
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
18. marts 2005 - 13:10 #6
lukker