Avatar billede cbudtz Nybegynder
27. februar 2005 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samsung Syncmaster 213T

Kigger på denne skærm som fremtidigt køb. Nogle erfaringer med skærmen? Hvordan er den at spille/se film på? Betyder de 25ms noget for ghosting?
Avatar billede thomas_ladefoged Nybegynder
27. februar 2005 - 18:09 #1
Jeg vil sige at 25ms generalt er for langsomt hvis du vil spille på den.
Avatar billede koden Novice
28. februar 2005 - 11:18 #2
ikke når det er en samsung. 25 ms er ok.
Søg evt. på indlæg her på siden.
Det har noget at gøre med hvilket panel den har.
Hvis det er den rigtige type, så kan de 25 ms være ligeså gode som 12 ms på en med det andet panel.
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
28. februar 2005 - 20:33 #3
Jeg ville vælge en Dell Ultrasharp 2001FP. Det er godt nok "kun" en 20 tommer, men den har et S-IPS panel fra LG Philips i og har en pixel afstand på 0,255mm og ikke 0.27 mm. Og 16ms respontid. Og den kan fås for lidt over 5k
I samsung skærmen sidder der et gammel PVA panle (der kommet et nye sidst i marts) og det er efter hvad jeg har hørt mest velegnet til at se film på.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
28. februar 2005 - 21:44 #4
Tjaa - det er også de to som valget har stået imellem - jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har erfaringer med skærmene...
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
28. februar 2005 - 21:55 #5
En af mine venner har den DELL skærm jeg snakker om og han er godt tilfreds med den. Der er ikke nogle problemer med de når han spiller HL2 og andre krævendene spil. Dens store fordel (blande mange) er at den er meget juster venlig. Den kan køre op og ned, tiltes bagud, og drejes, så den skulle kunne passe til alle højder og stillinger. Der sidder USB porte på siden af den og det er meget praktisk til Digital cam eller en USB key. Man er fri for at ligge og kravle om bag computeren og fumle med at få stikket ind ;) DELL tillader 6 døde pixel eller 2 ved siden af hinanden, men ved ikke hvad Samsun tillader.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. maj 2005 - 11:08 #6
Det blev en Dell 2001FP - og jeg er sgu glad for den - billedet står helt skarpt og der er ingen problemer med at game på den...