Avatar billede thaufer Nybegynder
28. februar 2005 - 23:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RewriteEngine + PHP

Hej Eksperter

Jeg søger noget hjælp til at fixe min .htaccess, så jeg kan få addresser såsom: http://domain.dk/artikler/php/ som jeg så kan tilgå fra PHP på normalvis, men hvor den normale URL ville have været http://domain.dk/?sid=artikler&aid=php

Hvordan fixer jeg RewriteEngine til at gøre dette? Også så antallet af mapper kan blive vilkårligt?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2005 - 19:51 #1
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2005 - 19:59 #2
Eller:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?path=$1 [L]

Den giver hele path, i dit tilfælde "artikler/php/" som "path"-parameteren til index.php - så kan du lade index.php finde ud af "sid" og "aid" og hvad du ellers vil have...
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:42 #3
Hov :) Vi må hellere lige få lukket det her hehe. Smid lige et svar :)
Avatar billede coderdk Praktikant
22. oktober 2005 - 17:47 #4
heheh ok :)