Avatar billede yesyes Nybegynder
02. marts 2005 - 16:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgave

Hej eksperter....Jeg er igang med 9. Klasses projekt opgave og har valgt emnet "Internettets Sikkerhed" i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg egentligt selv kender svar på...men vil høre jeres svar og meninger så jeg er sikker på at min det jeg ved er rigtigt....5 point pr. svar
1. Hvilken slags sikkerhedshuller findes der?
2. Hvor mange sikkerhedshuller er der ca. i de forskellige windows versioner?
3. Hvor nemt er det ca. at udnytte sikkerheds hullerne?
4. Hvordan fungerer sikkerheden på internettet?
5. Hvordan kan man selv opdage sikkerhedshullerne?
6. Hvordan vil nettet forandre verdenen i fremtiden?(Kom med et bud)
7. Kan sikkerhedshuller helt undgåes?
8. Hvad kan man selv gøre for at forbedre internettets sikkerhed?
9. Hvad er der af sikerer alternativer til windows?
10. Hvordan kan man holde andre ude af ens computer?
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 17:14 #1
1. Microsoft
2. Alt for mange
3. For let
4. For dårlig
5. Ved et tilfælde som almindelig bruger.. eller ved at være lidt hacker
6. Uha.. vi bliver nogen fede sataner
7. Nej
8. Det diskutteres stadig.. evt lave mindre "net" hvor man skal koble sig op på.
9. Alt andet
10. Firewall, undgå windows produkter, hive netstikket ud?... sund fornuft.

Sorry min useriøse kommentar:o)
Avatar billede yesyes Nybegynder
02. marts 2005 - 17:17 #2
hehe det helt i orden :) du får 20 point for det samlet :p mest fordi vi tænker ens....kan ik rigtig bruge svarene til så meget :p ud over at fryde mig over
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 17:21 #3
Det er nogen okay store spørgsmål du få stillet dig:) nogen er lidt svære at svare på hvor der skal end del til at dække de andre ind:) men jeg ved du ikke er den eneste der har stillet spørgsmål om internettet på Eksperten synes jeg så det i går eller foregårs også:o) så måske er der blevet svaret der?
Avatar billede shb Nybegynder
02. marts 2005 - 17:47 #4
1. Hvilken slags sikkerhedshuller findes der?
-Der fined en lang række. De mest kendte ville være bufferoverflows, xss (cross site scripting), sql injection, dos (denial of service) og ddos (distrobuted denial of service)
2. Hvor mange sikkerhedshuller er der ca. i de forskellige windows versioner?
-Flere end jeg lige kan tælle
3. Hvor nemt er det ca. at udnytte sikkerheds hullerne?
-At udnytte et sikkerhedshul selv er i sig selv ikke altid helt let (kan være), men hvis man blot henter et færdigskrevet exploit fra securiteam, illmob, packetstorm eller en af de andre exploit-nyheds sider, er det at exploite sikekrhedshuller MEGET let. copy->paste->f5 og kør exploitet. Her tænker jeg på exploits der skal compiles. Der findes jo som sagt i spørgsmål 1, en række forskellige slags sikkerhedshuller, og der varierer derfor også meget i sværhedsgraden for hvert hul. sql injection gælder sådan set bare om at kunne sit sql og at være kreativ, lige såvel kræver andre sikkerhedshuller noget andet hver i sær.
4. Hvordan fungerer sikkerheden på internettet?
-?? der bliver fundet et hul, og hullet bliver rettet indtil næste dag hvor der bliver fundet et nyt hul, osv. ??
5. Hvordan kan man selv opdage sikkerhedshullerne?
-Min mening er at have stor viden inden for et bestemt emne, og tage den derfra med logiske tænkebaner
6. Hvordan vil nettet forandre verdenen i fremtiden?(Kom med et bud)
--
7. Kan sikkerhedshuller helt undgåes?
-For OpenSource projektet OpenBSD kan huller næsten helt undgås. Så vidt jeg ved har de endnu kun haft 1 alvorligt hul i deres system
8. Hvad kan man selv gøre for at forbedre internettets sikkerhed?
-Ved brug af nyeste opdaterede antivirusystemer og firewalls undgår man højst sandsynligt at blive en del af et ddos angreb eller lign. man undgår kendte orme i det hele taget
9. Hvad er der af sikerer alternativer til windows?
-BSD er kendt for at være nogle meget lukkede systemer, men dette egner sig slet ikke til workstation PCere som Windows gør. Så kan man vælge Linux. Jeg selv kører Linux Slackware og er helt ny til det, så jeg har en masse at lære, men håber da at blive hård til det en dag :)
10. Hvordan kan man holde andre ude af ens computer?
-spm 8. slå dcom fra, sæt administrator password på sin computer og opfør sig pænt blandt andre folk man møder på nettet.
Avatar billede shb Nybegynder
02. marts 2005 - 17:47 #5
orjaa der er meget tekst mann! villo, nu vil jeg sq se film :)
Avatar billede yesyes Nybegynder
02. marts 2005 - 18:08 #6
tusind tak :D håber på at 2-3 til kommer med så dejlig information så jeg kan bruge noget af det i forbindelse med min opgave
Avatar billede soreno Praktikant
02. marts 2005 - 19:34 #7
Avatar billede yesyes Nybegynder
15. marts 2005 - 16:19 #8
takker folkens :D:D:D fik 11!
Avatar billede yesyes Nybegynder
15. marts 2005 - 16:19 #9
lav svar
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2005 - 16:53 #10
sørens! flot karakter:))))
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 03:03 #11
husk at lukke:=)