Avatar billede kr-data Nybegynder
02. marts 2005 - 21:55 Der er 6 kommentarer

erstatning for

Hej.

Jeg bygger på et CMS-modul, hvor jeg tvinger den til at lave mellemrum med   (af diverse praktiske årgsager, vil jeg ikke bruge alm mellemrum), jeg har bare et lille problem med  , den sprænger nemlig mine tables. Den vil ikke tillade linieskift pga, at den når kanten på tabellen. Findes der en anden kode, som kan løse mit lille dilemma, så jeg kan lave et tvungent mellemrum, uden at bruge alm mellemrums-tast?

//KR-data
Avatar billede voirsous Nybegynder
02. marts 2005 - 22:00 #1
Det kan forholdvis nemt klars i PHP, hvis det var en mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2005 - 22:27 #2
  eller   er det samme
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. marts 2005 - 22:36 #3
hvordan vil du klare den i PHP (jo det kan jeg)
Avatar billede olebole Juniormester
03. marts 2005 - 06:59 #4
<ole>

Det ville nok være smartere at tage fat i den anden ende og se på, hvorfor du ikke kan/vil bruge et alm. space. PHP's wordwrap funktion vil formodentlig ikke være til megen hjælp ... og i hvert fald nok ikke længe.

Man kan godt vende op og ned på teknologiernes standard-virkemåde, men det kræver, man er en ualmindelig 'hård' koder. Ellers sætter man blot vand over til en endeløs omgang slalom mellem alle de problemer, man får introduceret med sine 'smarte' løsninger    ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede kr-data Nybegynder
03. marts 2005 - 21:29 #5
Kan ikke huske præcist hvorfor, det er noget med mine erstat-algoritmer, der giver problemer, så vidt jeg husker, og jeg ved godt, at de ikke er ret gode, men de skulle bare virke (har heldigvis sat mig i gang med at lære preg_replace at kende). Som jeg ser det lige nu, så har jeg tre muligheder.

1 finde en smart løsning på det der (f.eks. en tilsvarende kode, der bare bevarer bredderne på tables.
2 lave en fiks løsning med en bestemt syntaks, som erstattes på brugersiden med et mellemrum (mener jeg ikke er reel)
3 Jeg skal bygge en masse kode om, og det synes jeg ikke jeg gider lige nu, vil bare have noget, som kan løse mit prob.
Avatar billede olebole Juniormester
03. marts 2005 - 22:35 #6
"3 Jeg skal bygge en masse kode om, og det synes jeg ikke jeg gider lige nu, vil bare have noget, som kan løse mit prob"
- som i:
"og jeg ved godt, at de ikke er ret gode, men de skulle bare virke"

Den smarte løsning er løsning 3  :)