Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke formatere ny harddisk

hej.

Jeg har lige købt en ny harddisk, en Seagate på 200 MB. Jeg har sat den i og kan finde den under My Computer men når jeg prøver at formatere den går den i gang og det tar ca 20 min. Når den er lige ved at være færdig får jeg at vide at windows ikke kunne færdiggøre formateringen...

Har også prøvet med Partition Magic men får også fejl der og også når den er næsten færdig (eller faktisk på 100%)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2005 - 23:07 #1
Jeg fik en mage til i julegave. For at få den installeret var jeg inde på Seagates hjemmeside for at downloade et program til at installere harddisken. Det virkede :o)
Linket er her: http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:08 #2
jeg har kørt programmet og før jeg gjorde det kunne jeg slet ikke se harddisken under denne computer. Nu mangler jeg bare at formatere den og det synes jeg ikke programmet hjælper med...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. marts 2005 - 23:09 #3
En anden mulighed er at bruge "hurtig formatering" inde i diskadministrationen. Den plejer at kunne når den almindelige formatering ikke kan fuldføre.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:11 #4
kan i øvrigt oplyse at den sidder som master på den anden ide-kanal end den hvor min windows-disk sidder

Og jeg prøvede (skud fra hoften) at konvertere den til logical med Partition Magic men det ændrede ikke på noget...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2005 - 23:19 #5
Sorry - jeg fik læst dit spørgsmål forkert.
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2005 - 23:20 #6
Har du mulighed for at prøve at andet kabel eller en anden computer ?
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:31 #7
tonnybrandt -> hvor er diskadministrationen :-) er det i windows, partition eller måske i det der seagate program?

leif -> joo, jeg kunne godt prøve at smide den i en anden computer men vil først lige prøve om jeg kan få det til at virke selv... kablet er spritnyt og købt til lejligheden
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. marts 2005 - 23:35 #8
Højreklik denne computer, vælg Administrer. Vælg diskhåndtering.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:43 #9
ævæv, jeg får stadigvæk samme fejl fra diskadministrationen...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. marts 2005 - 23:50 #10
Prøv lige at slette partitionen derinde, og så oprette den igen. Min erfaring med XP er at xp helst skal have lov at lave det hele selv, ellers kan der komme underlige fejl.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:52 #11
hmm, det prøvede jeg faktisk lige... uden held desværre. Jeg ender med den samme fejl igen.
Avatar billede dittlau Nybegynder
02. marts 2005 - 23:59 #12
Hvis du har netadgang, så prøv dette DST tool, det kan jo være, at der er fejl på disken.

http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en, vælg Drive Self Test (DST).

/dittlau
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
03. marts 2005 - 09:56 #13
Har du opdateret med SP1 - ellers kan det jo give problemer at se store diske jf. http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=21352
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
03. marts 2005 - 17:51 #14
jeg har kørt en drive self test og har ikke fejl på disken... Jeg gav op at kæmpe med det og endte med at smide den i en anden maskine som så kunne formatere den uden problemer. Så nu kører den. Men fandt aldrig ud af hvorfor min egen ikke kunne..??

Hmm, det må vel give points til leif men vil gerne sige tak til jer alle sammen for hjælpsomheden! Smid et svar leif, så kommer der points.
Avatar billede leif Seniormester
03. marts 2005 - 17:56 #15
Utroligt din egen ikke ville, men du må gerne bruge den i din egen nu ?
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
03. marts 2005 - 18:05 #16
ja, den kører uden problemer... og jeg kan ikke finde eller fremprovokere fejl på den selvom jeg har kørt en masse diag. tools... Tak for hjælpen