Avatar billede and_moe Nybegynder
06. marts 2005 - 18:10 Der er 3 kommentarer

Javascript prompt på flere linier

Jeg har et system, hvor en admin kan godkende eller afvise artikler, som brugerne på siden kan sende ind. Under hver håbefuld artikel er altså en [Godkend]- og en [Afvis]-knap, der er koblet til hver deres form. Nu vil jeg så gerne have det sådan, at når man klikker på afvis-knappen kommer der en boks op, som spørger, hvad begrundelsen for afvisningen er og derefter (når dette er indtastet) submitter formen.
Jeg kunne gøre det med et simpel prompt-kommando, men problemet her er, at det kun giver et tekstfelt på en linie, og ikke et textarea, hvor der er bedre plads til at skrive begrundelsen i. Hvordan kan jeg lave dette?
Avatar billede and_moe Nybegynder
06. marts 2005 - 18:14 #1
Jeg vil forresten også gerne have det sådan, at når admin'en trykker på cancel i boksen i stedet for ok, så skal afvisningen (submitten) annuleres.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. marts 2005 - 18:45 #2
Den bedste (?) måde ville være, at indsætte en form specielt til admin.

Altså:

<form name="frmadmin" action="godkendafvis.asp" method="post" onsubmit="return checkradio(this)">
Artikel id: <input type="text" name="artikelid">
<br>

<b>Godkendt / afvist:</b><br>
<input type="radio" name="ga" value="godkendt"> Godkendt<br>
<input type="radio" name="ga" value="afvist"> Afvist<br>

<br>
<b>Begrundelse af afvisning:</b><br>
<textarea name="begrundelse" cols="50" rows="10"></textarea>

<br><input type="submit" value="Opdater">

</form>

<script type="text/JavaScript">
function checkradio(f)
{

// Check om admin har glemt at vælg "godkendt / afvist":
if (f.ga[0].checked == false && f.ga[1].checked == false) {
  alert("Du har ikke valgt, om denne artikel er godkendt eller afvist!");
    return false;
}

// check om man har afvist artiklen, men glemt begrundelsen:
if (f.ga[1].checked == true && f.begrundelse.value == "") {
  alert("Du har valgt at afvise artiklen, men har glemt en begrundelsen!");
    return false;
}

return true;
}
</script>

Jeg arbejder med ASP, så jeg har skrevet "godkendafvis.asp" i action.. ret det til din egen side.
godkendafvis.asp checker felterne "artikelid" (for at få artikel id'en) og "ga" (GodkendtAfvist) radioknappperne, samt "begrundelse"-feltet hvis man har valgt at afvise artiklen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2005 - 17:50 #3
yellow... sker der noget her?

/theSurfer