Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 09:26 Der er 14 kommentarer

Kloning af citrix server

Hej

Vi har vis antal citrix server i vores Farm. en af serverne var begyndte at give nogle problemer i Outlook. derfor besluttede vi at klonne den med en af de andre. nu er den server som blev klonnet fra kommer med samme fejl.

Beskrivelse af fejlen: når man åbner for sin Outlook får man følgende besked: "Nanvnet findes ikke i adressekartoteket." hvorefter skal der konfigureres i Outlook (som om det er 1. gange man vil åbne outlook).

et eller andet sted under konfigurationen er der 2 felter. den ene viser Exchange serverens navn. i den anden felt hvor man kan/skal skrive sit navn, står firmaets navn.

Spm er følgende:

er der nogle der løsning/ide om hvad der skal gøres?

hilsen
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 13:28 #1
Ret i Outlook installationen, så alle brugere som standard har %username% i brugernavn.

Office Resource Kit har nogle værktøjer til dette.

Sker det iøvrigt kun første gang en bruger logger på serveren?
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 13:42 #2
Det sker hver gang man kommer på den server.
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 13:45 #3
Roaming profiles?
Kan der være sat en policy som nægter brugerne at gemme ændringer i profilen evt.
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 13:55 #4
Det ved jeg ikke. Hvor /hvordan kan jeg checke det?

Vi har ialt 8 servere. server 1 er den der giver problemer. når vi lukker tilgange til den så har vi 7 tilbage. man oplever derfor ikke det problem i de resterende servere.
Når logget på 1 eren og løst problemet kører det fint indtil man igen havner i samme server. (det kan være dagen efter eller ugen efter)
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 14:03 #5
Har du alle servere i samme OU? Hvis det er tilfældet kan det vel næppe være et policy problem.

Prøv med noget userenv debug logging på den problematiske server:
http://www.jsifaq.com/SUBE/tip2100/rh2185.htm

Kontroller også adgang til evt. profil share fra samme server, og kontroller brugernes rettigheder på c:\documents and settings\ eller hvor din server gemmer profilerne
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 14:16 #6
Det skal siges, at problemet forekommer nu i den server, hvor vi valgt at klonner FRA. indtil igår var der ikke nogle problemer det.
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 14:44 #7
Jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår situationen korrekt.

1. Citrix Server A har bøvl med Outlook
2. I vælger at klone Server B over på Server A
3. Server A (klonen) kører nu fint
4. Server B (klonens mor..) har nu problemet

Er det korrekt forstået?
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 14:46 #8
Det er rigtigt bort set fra, at vi ikke er helt færdig med at gøre server A klar.
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 14:52 #9
Jeg har oplevet noget lignende før, der skyldtes problemet en default profil i outlook. Men der ramte problemet kun nye brugere, hvis profil endnu ikke lavet. Og det er tilsyneladende ikke tilfældet her.

Hvad med resten af brugerprofilen, My Documents, Desktop, IE settings osv bliver de påvirket?
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 14:56 #10
Nej de bliver ikke påvirket.
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 15:06 #11
Mit bedste bud er fejl i Outlook installation.

Den importerer ikke brugeren MAPI profil, men bruger istedet en default profil. Hvis du nu logger en bruger på, retter i profilen, logger af, og logger på igen. Har den så gemt profil indstillingerne?
Avatar billede javid Nybegynder
08. marts 2005 - 15:13 #12
Hvis man retter i brugerens profil, så kører det fint indtil brugeren havner i samme server senere.
brugerens rettigheder på denne servere er det samme som de øvrige servere.
hvordan (hvad) kan jeg bruge userenv.log (til)?
Avatar billede preetz Nybegynder
08. marts 2005 - 15:20 #13
Jeg ville kigge efter profil fejl. Men hvis resten af profilen ikke er påvirket, kan det være ligemeget.
Outlook kan installeres så den altid prøver at oprette en ny profil til brugerne, Office Resource Kit indeholder nogle værktøjer til den slags:

Custom Installation Wizard
Custom Maintenance Wizard
Profile Wizard

Profile eller maintenance wizard er bestemt et forsøg værd.