Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tjekke hijackthis log

Hej eksperter

Jeg har været ved at fjerne virus og spyware fra men maskine, for en ven men jeg er ikke sikker på om jeg har fådet fjernet det hele, er der en der gider kigge logen igenem.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wservices.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\wservices.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Kirsten & Morten\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
F2 - REG:system.ini: Shell=
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [element furth] c:\windows\system32\vert\repcale.exe c:\windows\system32\vert\palsp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [alter service] hub132.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Windows PnP Driver (winpnp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp.exe (file missing)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 12:52 #1
Jeg kigger lige
Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 13:06 #2
ok
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 13:07 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).

F2 - REG:system.ini: Shell=
O4 - HKLM\..\Run: [element furth] c:\windows\system32\vert\repcale.exe c:\windows\system32\vert\palsp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [alter service] hub132.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: Windows PnP Driver (winpnp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp.exe (file missing)

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Mapper:
c:\windows\system32\vert\
C:\Programmer\SideFind\
Filer:
C:\WINDOWS\System32\wservices.exe
C:\WINDOWS\web\related.htm

Søg også efter denne fil, og slet den hvis du finder den:
hub132.exe
---------------------------------------
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv. Send en ny log ind til check.
Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 14:02 #4
Her er den nye log så...

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Kirsten & Morten\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Windows PnP Driver (winpnp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp.exe (file missing)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 14:22 #5
Nu er den næsten ren. Prøv at genstarte i fejlsikret og fix denne entry:

O23 - Service: Windows PnP Driver (winpnp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp.exe (file missing)

Genstart og check vha. HJT at den stadig er væk.

Hvis ikke, så klik på Start-kør. Skriv: Services.msc Tast OK.
Find "Windows PnP Driver". Højreklik på den og vælg egenskaber. Under starttype vælger du deaktiveret. Klik også på Stop. Kør så HJT, og hvis entryen stadig er der, fixer du den. Genstart og læg en ny log.
Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 15:52 #6
så er den væk, men for en sikkerhedsskyld, her er den.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Kirsten & Morten\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:01 #7
Jeg ser lige, at wservices.exe faktisk stadig ligger i loggen. Huskede du under den første procedure at slette begge entries ? Den kører dog ikke i "running processes" mere, så det kunne godt tyde på at den er slettet. Den skal dog alligevel fixes med HJT:

Genstart i fejlsikret, kør HJT og fix denne entry:
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Services Controller] wservices.exe

Prøv herefter igen om du kan slette den fra HD på:
C:\WINDOWS\System32\wservices.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:06 #8
Og jeg vil naturligvis gerne se en ny log til check igen - efter en genstart til normal tilstand.
Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 16:21 #9
så prøver vi igen  ;-)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Kirsten & Morten\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:23 #10
Ja, så blev den rigtig god :-) Jeg behøver ikke se flere logs fra dig.

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen (hvis du bruger IE-explorer)
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold
4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten
5. Klik på ok.
Tøm din papirkurv.
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Som minimum vil jeg anbefale at lægge Spywareguard, Spywareblaster og IE-spyad ind. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Det kan også være en god ide at sørge for at alle Windows-opdateringer er lagt ind. Jeg vil også anbefale (nu hvor computeren er renset for snavs) at lægge Service Pack 2 ind, idet computeren bliver meget mere sikker ved det. Der har ganske vist været nogle problemer med den, men på nedenstående link er nogle tips til hvordan man undgår de fleste af problemerne:
http://windowsupdate.microsoft.com/
Undgå problemer med SP2: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1mm
(Inden du installerer Sp2 kan du nøjes med bare at følge pkt. 1-4. Bliver der problemer kan du hente hjælp i de links som angives efterfølgende)
Avatar billede jr-aars Nybegynder
08. marts 2005 - 16:24 #11
takker det skal jeg nok
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:28 #12
Takker for point :-)