Avatar billede naza Nybegynder
11. marts 2005 - 10:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Open subform

Hej

Jeg har en hovedform i access hvorpå jeg har forskellige subforms - Disse subforms gøres synlige og usynlige alt efter hvilke knapper man klikker på.

Jeg har så lavet en anden form - En søge form hvor jeg har lavet således at jeg kan søge i en af mine subforms.

Pt. virker det således at jeg åbner søgeformen - Indtaster søgning og så åbnes resultatet i min subform - Dog som en seperat form og ikke i hovedformen hvor den normalt vises som en subform.

Det jeg godt kunne tænke mig var, at når jeg klikkede søg så åbnede den min hovedform, gjorde min resultat subform synlig og viste søge resultatet her istedet.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener.

Mvh. Jannik
11. marts 2005 - 10:19 #1
docmd.Openform "Hovedform"
Forms!Hovedform![Dit subform objekt].visible = True

Eller hvis du har ét subform-objket, som du bare skifter indholdet af:

docmd.Openform "Hovedform"
Forms!Hovedform![Dit subform objekt].Sourceobject = "Din subform"
Avatar billede naza Nybegynder
11. marts 2005 - 10:45 #2
Hej

Noget af det kan jeg godt få til at virke, men jeg mangler lige det sidste

Nu kan jeg få det til at virke at hovedformen åbnes og subformen vises. Men hvordan smider jeg min søgestreng ind i min subform?
Jeg har prøvet noget i stil med nedenstående, men får en fejl :-(

DoCmd.OpenForm "MainMenu"
Forms!MainMenu![sfDuty].Visible = True
Forms!MainMenu![sfDuty].Filter = "[cResponsible]='" & Me![txtResponsible] & "'"
11. marts 2005 - 10:47 #3
Ja, der skal lige tilføjes et .Form:

Forms!MainMenu![sfDuty].Form.Filter = "[cResponsible]='" & Me![txtResponsible] & "'"
Avatar billede naza Nybegynder
11. marts 2005 - 10:51 #4
Hej Thomas

Kanon tak for hjælpen - Det spiller nu :-)

Mvh. Jannik
11. marts 2005 - 10:52 #5
Super :o)
Avatar billede naza Nybegynder
11. marts 2005 - 11:23 #6
Hov der var jeg lidt for hurtigt - Det virker desværre ikke helt det med filter.

Den åbner bare stadigvæk hovedform og subform - Men alle poster vises. Skal jeg lave en eller anden form for refresh eller hvordan?

Mvh. Jannik
11. marts 2005 - 11:26 #7
Du skal egentlig også afslutte med:
Forms!MainMenu![sfDuty].Form.Filteron = True

Måske er det bare det?
Avatar billede naza Nybegynder
11. marts 2005 - 11:32 #8
Yes - Nu virker det - Endnu engang tak
11. marts 2005 - 11:33 #9
Velbekomme!

I live to serve ;o)