Avatar billede pouljan Praktikant
12. marts 2005 - 20:28 Der er 4 kommentarer

Lystbådehavn - dækning ?

Er der nogen, der har (gode) erfaringer med etablering af trådløst net i en lystbådehavn? Hvordan dækker man et område på 600x800 meret?
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
13. marts 2005 - 07:50 #1
Det kommer meget an på de fysiske forhold der er i området, der er næsten ikke andet for, end at anskaffe jer et AP ( Access Point ) evt. med en udendørs antenne og sætte det op den op et sted med tape og så gå rundt med en bærbar pluter og se hvornår signalet bliver så svagt ( en grænse i selv sætter ) at der ikke er nok dækning, mærk stedet op, flyt AP og gå rundt en gang til og se hvornår i rammer den dækningsgrad i har sat som grænse, osv. osv. indtil hele havnen er dækket ind.
Jeg tvivler meget på at det kan gøres med kun et AP ( ej helle ikke med en kraftig antenne ).
Alternetivt kan i hyre et professionelt firma til at lave en måling og give et tilbud på hvad det vil koste og hvordan de vil gøre det.
Avatar billede pouljan Praktikant
13. marts 2005 - 12:03 #2
Tak til exxxhaust.... men kan jeg ikke opsætte flere antenner, der arbejder i forlængelse af hinanden?
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
15. marts 2005 - 07:26 #3
Du godt kan undgå at skulle trække et netværkskabel ud til hver enkelt AP, dette gøres ved at sætte et centralt root AP op og så lade de andre AP ( non-root ) få forbindelse igennem dette og fra dem ud til pluterne. Du skal bare være opmærksom på at non-root AP kan håndtere dette, det er ikke alle mærker/modeller som kan dette.
Hvis du mener mere end 2 antenner på et AP så kan det ikke lade sig gøre, mig bekendt, men måske der er andre der kan hjælpe her ??
Avatar billede hr.usb Nybegynder
19. marts 2005 - 17:58 #4
er lavet i bl.a. helsingør statshavn og nordhavnen -Lystbåde.
se nærmere vedr. nordhavnen på www.openinternet.dk
kontakt evt. mig på 49211917 i dagtimerne.