Avatar billede kylien Nybegynder
14. marts 2005 - 11:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Antenneforstærker til Access Point

Hej

Jeg har en ZyAIR B-2000 Access Point og på min bærbar en ZyAIR B-100.

Mit problem er at jeg lige mangler at det kan række 5 m mere end det
kan nu(20m nu).

Jeg har prøvet med at sætte en antenneforstærker på, men det hjælper
overhovdet ikke, jeg har ikke lavet noget om på opsætning mm, har bare
sat antenneforstærkeren i.

Er der nogle som kan hjælpe en EDB-analfabet.

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. marts 2005 - 11:44 #1
hvilken antenne forstærker???

Har kun hørt godt om www.cantenna.com

Der findes range expanders: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112191
Avatar billede kylien Nybegynder
14. marts 2005 - 13:08 #2
hej

Jeg har prøvet med 2 forskellige antennet:ZyAIR EXT-105 er en 5dBi antenne uden retningsbestemmelse og ZyAIR EXT-108 er en kraftig 8dBi omni antenne uden retningsbestemmelse.

Ingen af dem havede ongen som helst effekt.
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 13:48 #3
Det hjælper jo ikke at din router sender kraftigere, hvis det er din bærbar som ikke kan sende så langt.... signalet skal jo kunne nå begge veje.
Avatar billede kylien Nybegynder
14. marts 2005 - 13:52 #4
Hvad skal jeg så gøre med den bærbar??
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 14:03 #5
samme som på routeren ekstern antenne, eller prøv at flytte din router så den måske rækker bedre. ca. 2 meter over gulvet uden nogen form for afskærmning plejer at hjælpe.
Avatar billede kylien Nybegynder
14. marts 2005 - 14:21 #6
det kan godt være at det lyder dumt, men hvordan får jeg antennen sat på den bærbar.
jeg kan da ikke bruge den samme antenne?
På den bærbar bruger jeg sådan et indstiks-kort, det kan jeg jo ikke sætte en antenne fast på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. marts 2005 - 14:34 #7
Benyt en Range extender. Hvis det ikke er muligt at sætte antenne på den bærbare, se mit link fra tidligere.
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 15:15 #9
james -> skal vi dele....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. marts 2005 - 17:34 #10
Never mind