Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. marts 2005 - 11:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB til FIREWIRE konverter

Jeg har ikke kunne finde en sådan nogen steder og af de svar her på eksperten fremgår det at det ikke findes. Men har ikke kunne finde nogen nye spørgsmål om dette, så mit spørgsmål er om det virkelig kan være rigtigt at en sådan konverter ikke er opfundet ?

Jeg har nemlig 2 USB2 harddiske, men min bærbare har kun USB1 og FIREWIRE. Derfor så jeg det som smart at få sat USB2 harddiskene til FIREWIRE på min bærbar...
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. marts 2005 - 11:28 #1
Mig bekendt findes der ikke sådan en converter. Der er jo også tale om to vidt forskellige protokoller, og ikke bare to forskellige stik-typer.

Mit bedste bud må derfor være, at du køber et usb2-kort til PCMCIA-soklen.
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. marts 2005 - 11:30 #2
Der er f.eks. sådan et kort her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24132
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. marts 2005 - 11:52 #3
hmm.. ja det kan jeg jo godt se logikken i. Så jeg kan vel lige så godt indse at hvis jeg vil have det hurtigere end USB1 så skal jeg have sådan et kort der... Kan du så svare mig på om det du har vist mig kun fylder 1 slot eller 2? For jeg har kun 1 i min bærbar... Og jeg kan se den hedder Type II den du har linket til...
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. marts 2005 - 12:31 #4
Syntes kun det ser ud til at fylde en slot. Det plejer de fleste af de kort også. Har set en række forskellige firewire og usb-kort, og de har kun fyldt en slot op, så jeg kunne ikke forestille mig der skulle være nogle problemer med det.

Men du kan jo evt. spørge forhandleren for en sikkerheds skyld.
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. marts 2005 - 12:39 #5
okay. mange tak for svaret. du får point