Avatar billede larskrimi Novice
17. marts 2005 - 08:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Word går ned når stort dokument skal printes

Jeg har lavet et stort Word-dokument (+150 sider) med masser illustrationer, figurer, krydsreferencer, og alle de ting som får Word til at give problemer...

Specifikt har jeg nu det problem, at word ikke vil printe dette dokument. Når jeg trykker print, går den i gang med at "spoole", men kommer ikke længere end dertil. Word låser, og jeg må lukke word fra task manager.

Jeg har prøvet på forskellige maskiner, og med forskellige printere (også pdf-writer), men resultatet er det samme.

Jeg skriver i word 2002. Er der nogen der kender problemet, og har en løsning?

Det eneste der er lykkedes er at printe til en  .prn fil. Hvordan printer jeg en .prn fil på en netværksprinter?

Håber nogen kan svare på et enkelt eller begge spørgsmål.

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2005 - 08:52 #1
Hvad med at hente OpenOffice 2, og
1) Se hvor hvor godt den kan læse din Word-fil
2) Se om ikke den kan printe den bagefter
0) Tag lige en backup ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 08:05 #2
Prøv at print 10 sider ad gangen.
Avatar billede larskrimi Novice
18. marts 2005 - 08:36 #3
Jeg har ikke prøvet med OpenOffice 2 - prøver i weekenden.

Jeg kan hverken printe 1 eller 10 sider, eller noget som helst andet. Jeg har dog fundet ud af, præcis hvornår det går galt.

Når jeg trykker print, siger den "Preparing document for background printing".
Dernæst siger den "Repaginating document, page x of y".

Under dette punkt tæller den siderne op, og når den når til side som er vist på skærmen, går den ned.

Jeg har også fundet uf af, at jeg kan printe dokumentet ved at højreklikke på det i stifinderen og vælge print. Dette giver dog ikke nogen muligheder for at vælge printeindstillinger eller print er begrænset antal sider.
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2005 - 12:42 #4
Hvad sker der hvis du under Funktioner - Indstillinger - Udskrift, fjerner fluebenet i Udskriv i baggrunden?
Avatar billede larskrimi Novice
18. marts 2005 - 13:16 #5
=> jkrons: Det ser ud til at virke! Vender tilbage når jeg har testet lidt mere...
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2005 - 13:44 #6
OK.
Avatar billede larskrimi Novice
18. marts 2005 - 14:12 #7
Jo, det ser ud til den ikke har kunne håndtere dokumentet mens den printede i bagrunden.
Jeg håber det vil løse problemet fremover.

Mange tak for hjælpen! Læg et svar, så kommer der points...
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2005 - 14:13 #8
Velbekomme :-)