Avatar billede rsvend Nybegynder
17. marts 2005 - 20:12 Der er 5 kommentarer

Session variabler bliver nulstillet ved brug af frame

Man kan logge ind på site1, hvorved brugernavn gemmes i en sessionvariabel, som bruges overalt på sitet. Det virker fint.

Så kan man også logge ind fra site2, som egentlig blot indeholder én side med en frame der henviser til site1, hvor al funktionalitet ligger. Det går fint med at logge ind fra site2, sessionvariabel bliver sat og brugeren kan se forsiden. Men ved klik på det første link indenfor sitet bliver sessionvariabler nulstillet.

Hvorfor?
Hvordan løses det? Brugeren fra site2 må ikke se at han egentlig opererer på site1 - derfor frame.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2005 - 20:29 #1
sessions overføres aldrig mellem 2 sites - frames eller ej.
Avatar billede rsvend Nybegynder
17. marts 2005 - 20:37 #2
det er det jeg ikke forstår - alt foregår jo indenfor samme site
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2005 - 20:44 #3
men så forstår jeg ikke hvad site1 og site2 gør i din forklaring
Avatar billede moejensen Nybegynder
17. marts 2005 - 20:59 #4
normalt kan du fint bruge sessions inden for samme site, men jeg har læst et sted på microsoft.com at der er nogle problemer (vidst nok med win 2003 server) der gør at den nogle gange for nulstillet sessionerne ved brug af frames. Jeg har lige brugt lidt til på at se om jeg kan finde det igen, men uden helt. Det har også været beskrevet her på siden.
Avatar billede rsvend Nybegynder
17. marts 2005 - 21:03 #5
til erikjacobsen:
site2 indeholder kun en frame, der henter al indhold fra site1 (også input felter til login). Så al aktivitet - også sessions - foregår vel på site1. Eller hvad?