Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 00:01 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Tekst i textarea der ikke kan ændres

Hvordan laver man en tekst i et textarea som ikke kan ændres?
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 00:03 #1
Hvorfor i et textarea ?-)

Du kan da bare smide teksten i et span- eller div-tag !-)
Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 00:09 #2
Det må du godt lige forklare lidt nærmere...
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 00:11 #3
<div>Dette er en tekst, som ikke kan ændres</div>

-- hvis du så vil have speciel formattering, kan du bare sætte størrelse på diven, angive font oma. !-)
Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 00:12 #4
Det er en form-mail hvor man ikke skal kunne ændre modtager-mailen...
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 00:15 #5
<input type="hidden" name="recipient" value="dinMail@adresse.dk">
<span>dinMail@adresse.dk</span>
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
20. marts 2005 - 00:20 #6
<input type="text" disabled="disabled" value="dinmail@adrese.dk" />

Så kan man se den, man ikke ændre den, men den kommer heller ikke med i dit form output, så du skal lige have <input type="hidden" name="recipient" value="dinMail@adresse.dk"> med også.
Avatar billede bromer Nybegynder
20. marts 2005 - 00:21 #7
Så kan det jo heller ikke ses. Hvis du skriver det som

<input type="text" value="" disabled="disabled"/>

burde det virke som jeg antager at du gerne vil have det. Du skal nok smide en input hidden som roenving antyder idet disabled felter ikke bliver submittet.
Avatar billede bromer Nybegynder
20. marts 2005 - 00:21 #8
hmm.. lidt langsomt af mig
Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 00:27 #9
Det jeg fik noget ud af var alister_crowley så hvis du vil have 20 point så læg et svar...
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 02:47 #10
<ole>

NB: bromer (20/03-2005 00:21:27): "... idet disabled felter ikke bliver submittet."  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 10:44 #11
olebole> Kan du så lige skrive mig en kode på hvordan den så skal se ud?
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 16:28 #12
Er det ikke nok, roenving har gjort det?
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 16:29 #13
- se kommentaren (20/03-2005 00:15:51)
Avatar billede mikstor Nybegynder
20. marts 2005 - 20:38 #14
roenving læg lige et svar
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 20:45 #15
Velbekomme '-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 20:47 #16
- fik da i øvrigt lige en idé:

<div style="position:relative">
    <div style="position:absolute;z-index:1;left:2px;top:1px">etnavn@hotmail.com</div>
    <input type="text" disabled="disabled">
</div>
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 20:49 #17
Men er problemet så ikke stadig, at man har et disabled felt, og kun div med runat=server kan aflæses af serveren ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 20:51 #18
Ja, undskyld ... jeg glemte naturligvis det skjulte felt. Læs, hvad jeg tænker .... ikke, hvad jeg skriver  ;o)

<div style="position:relative">
    <input type="hidden" name="recipient" value="dinMail@adresse.dk">
    <div style="position:absolute;z-index:1;left:2px;top:1px">etnavn@hotmail.com</div>
    <input type="text" disabled="disabled">
</div>
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 20:54 #19
- det 'sexy' ved denne løsning er det grafiske, der automatisk tilpasser sig formens udseende. Forudsat, der ikke skal sendes mails til:
  herberth_maxmillian_leopold_van_der_schwandvolgel_III@hotmail.com

- så vil adressen nok rage udover tekst-feltet  ;D
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 20:56 #20
... og fordi feltet er disabled, kan det ikke modtage fokus, så man altid tabber sig forbi det.
Avatar billede mikstor Nybegynder
21. marts 2005 - 14:29 #21
Skal jeg så dele pointene mellem jer eller er det for bagatel agtigt?
Avatar billede olebole Juniormester
21. marts 2005 - 18:04 #22
Umiddelbart ville jeg mene, det var roenving, der kom med den gode løsning - mit eget forslag var blot lidt eye-candy på den løsning ... ingen points til mig, tak.
Så er der bromer tilbage ... om han forventer points, kan kun han udtale sig om  :)
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2005 - 18:56 #23
Tak for point ;~}
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 19:09 #24
nejnej.. roenving har fortjent de point :)