Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 09:32 Der er 11 kommentarer

PC fryser under installation!

Håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg har følgende hardware:

p4 3.6 Ghz soc 775
abit Fatal1ty AA8XE
2x256DDR2 ram ( Elixir )
x850xt 256 Saphire gfx card
2x300GB SATA i RAID 0

Når jeg starter installation af Winxp, og den når til hvor der er 35 min tilbage, så fryser maskinen! Synes snart jeg har prøvet alt. Boardet er opdateret med nyeste BIOS.

På bundkortet er der de små LED numre man kan c, hvor den viser 20, og det står der intet om hvad er i bogen§! .(

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2005 - 09:45 #1
Prøv lige dette:

memtest86: http://www.memtest86.com/
Direkte link til en iso fil du kan brænde på en CD-rom: http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

Det tester din RAM, installations fejl kan skyldes dårligt RAM eller dårlig harddisk.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. marts 2005 - 09:51 #2
Hvis installationen fryser, vil jeg gætte på ustabilt MB eller CPU.

Hvis det sker præcist samme sted hver gang, hælder jeg dog mere til et driver problem... Husker du at taste F6 i textmode delen af setup, og installere din RAID driver?
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 09:58 #3
Tak prøver at teste ram først. Det skal lige siges at den laver samme fejl, selvom jeg sætter en alm, IDE HDD på boardets IDE port. Og ang at det er noget af det som er ustabilt, er det desværre lidt dyrt at ofre noget nyt at teste med :( ..
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2005 - 10:05 #4
"35 min tilbage" er en lid diffus oplysning, hele installationen tager 37 min. hvilken proces er computeren i gang med ? har du prøvet "LOAD SETUP DEFAULT" i BIOS
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 10:15 #5
Jeg har prøvet diverse, slå noget fra og til, Fail safe osv... Når man laver en installation af XP, starter den med at skrive 39min, og 'installerer enheder', den når til 35 min tilbage, og så "LÅSER" den sig.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. marts 2005 - 13:22 #6
Prøv at fjerne alle unødvendig kort.
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 13:30 #7
Jeg har fjernet alt hvad der kunne være af ekstra kort. Slået stort set alt fra i BIOS af lydkort, IEEE, USB osv.

Uden det har hjulpet:(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2005 - 15:27 #8
Har du testet RAM?
Har du overvejet at teste Harddisk?
Er der ridser i din CD?
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 16:30 #9
har købt nye ram. prøvet med 3 forskellige diske.

helt ny org cd, lige taget ud af æsken ! :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2005 - 18:51 #10
Nye RAM kan også have fejl, har du testet dem?
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
22. marts 2005 - 19:53 #11
Yes. er testet OK :)..meeen det er 3 klodser vi snakker om . Dér burde ikke være fejl på 3 stk.