Avatar billede omen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:19 Der er 8 kommentarer

Ingen lyd på Asus A8N Deluxe

Hej,
Jeg står med et problem som absolut ikke giver nogon mening. Igår da jeg startede min computer op havde jeg ingen lyd. Jeg gør følgende:
Tjekker at højtalerene sidder som de skal.
Prøver at geninstallere driverne.
Henter og installere nyeste nForce chipset drivere.
Prøver at geninstallere Windows - eftersom jeg ikke ser andre muligheder end at fejlen ligger der.
Nulstiller BIOS/CMOS.
Desværre har ingenting hjulpet.

De andre udgange (rear, side) på onboard-lydkortet virker fint.
Det samme gør mikrofon-indgangen.

Det eneste stik som ikke virker er Line Out. MEN... På mit bundkort har jeg Speech POST Reporter, og det mærkelige er at udgangen virker sammen med det.

Jeg er desperat, og håber virkelig nogen kan hjælpe mig, da jeg er helt på bar bund!

På forhånd tak!
Mark
Avatar billede omen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:31 #1
Jag ved jeg har sat den til 60 point, og jeg kan desværre ikke ændre det, men jeg er mere end villig til at give 200 point for en løsning på mit problem!
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:42 #2
ro på, 60 er nok. Hent en ny bios og læg den på, så se hvad der sker. Jeg ved ikke lige hvad din speech post er, men du kan prøve at frakoble det, teste og så genetablere evt.
Avatar billede omen Nybegynder
22. marts 2005 - 16:02 #3
Speech POST Reporter er en feature på nyere Asus bundkort, som angiver POST status gennem udgangen på lydkortet. F.eks. om alt går som det skal, siger den: "POST configuration completed. Now booting from operating system". Jeg har den nyeste BIOS, men jeg kan prøve at nedgradere.... Det er et forsøg værd.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
22. marts 2005 - 16:15 #4
sikker på der ikke er smuttet en ledning? så kan softwaren godt sige at der sendes signaler til lineout men du hører ikke noget, da de ikke når til udgangen. Eller har du undersøgt dine højttalere om de er brændt sammen/stikket knækket/ledning defekt?
Er først tilbage her imorgen, har hele hele aftenen besat med andre gøremål.
Avatar billede omen Nybegynder
22. marts 2005 - 16:18 #5
Som sagt: Speech POST Reporter anvender den udgang som "ikke" virker, samt højtalerene. Så jeg ved de virker. Desuden har jeg jo testet højtalerne i de andre udgange, og de fungere fint som jeg også skrev.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. marts 2005 - 19:19 #6
Bare for en sikkerheds skyld. Når du har geninstalleret driverne, har du så
installeret den specielle driver til lydkortet? På mit Asus bundkort, et det
en driver til "SoundMax"
Noget andet er, at den kan være slået fra i Windows. Prøv at se underder kontrol-
panel/lyde/audio/volume. Måske sidder der et flueben, som ikke skulle være der.
I Windows sker der sommetider mærkelige ting.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2005 - 21:50 #7
omen - Noget du kunne bruge?
Avatar billede omen Nybegynder
06. april 2005 - 00:38 #8
Nej ingen ting desværre.
Eftersom rear, side og center virker fint, så kan det ikke være fordi lyden er slået fra. Af samme årsag tror jeg heller ikke det er et driver problem. Desuden har jeg testet alle drivers, inkl. ældre versioner.
Beklager jeg ikke har tjekket Eksperten.dk i et stykke tid, jeg har været på ferie.