Avatar billede guro.not Nybegynder
23. marts 2005 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tving en ip til at køre gennem proxy

Hejsa...
Jeg har et lille lan, med en XP og en Win 2003 server..

Jeg ønsker ikke at bruge en proxy server til at surfe på nettet med, men kun når jeg skal ind på en bestemt IP, nemmelig min egen wan IP.. Min router tillader ikke at jeg kan se min egen web server, og det vil jeg jo ret gerne..

kan jeg tvinge min XP til at bruge proxy server kun på en ip og hvordan??

Guro.Not
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2005 - 17:34 #1
Kun ved manuelt at gøre det når du skal ind på den ip. Der findes masser af tjenester på nettet du kan bruge til den slags. jeg prøver lige at finde et par links
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2005 - 17:35 #2
Avatar billede jakand Nybegynder
23. marts 2005 - 17:38 #3
Er det virkelig nødvendigt med en proxy?
kan du ikke bare nøjes med at skrive serverens interne IP istedet for den eksterne/DNS?
Avatar billede guro.not Nybegynder
23. marts 2005 - 18:49 #4
Hejsa igen..

den ip (http side) jeg vil ind på er min egen win 2003 server, på samme side af min router.

Jeg ønsker ikke at brug en proxy server til alt, kun når jeg skal se min egen server.
og jeg ved godt at jeg bare kan bruge min locale ip. men jeg vil kunne surfe til mit domain navn og ikke kun en grim lacal ip..

min router er en Aethra Starvoice 1020..

Mhv Guro.Not
Avatar billede guro.not Nybegynder
27. marts 2005 - 14:36 #5
Lukker....
grundet at ingen er kommet med en løsning til at tvinge kun en ip til at køre gennem en proxy..

Guro.Not
Avatar billede guro.not Nybegynder
26. maj 2005 - 22:19 #6
Guro.Not