Avatar billede or.han Nybegynder
23. marts 2005 - 17:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

4 bokse udfra samme punkt

Jeg har prøvet at lave 4 bokse som "vokser" ud fra centrum...
her er min html:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
p{
font-family:tahoma, sans-serif;
font-size:11px;
color:white;
}
div#menu{
width:200px;
height:190px;
background-color:red;
}

div#flashholder{
width:250px;
height:150px;
background-color:red;
}

div#submenu{
width:200px;
height:100px;
background-color:red;
}

div#content{
width:350px;
height:250px;
background-color:red;
}
</style>
</head>

<body>
<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr valign="middle">
    <td align="center">

<table width="200" cellspacing="20px">
  <tr>
    <td valign="bottom" align="right">
    <div id="menu"><p>
    Menu
    </p></div>
    </td>
    <td valign="bottom" align="left">
    <div id="flashholder"><p>
    Flashholder
    </p></div>
    </td>
  </tr>

  <tr>
    <td valign="top" align="right">
    <div id="submenu"><p>
    Submenu
    </p></div>
    </td>
    <td valign="top" align="left">
    <div id="content"><p>
    Content
    </p></div>
    </td>
  </tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Det hele er i midten, men jeg vil have sådan at alle boksenes hjørne som er mod midten af siden, skal være i midten af siden.
Hvis I ikke forstår så skriv.

På forhånd tak
Orhan
Avatar billede or.han Nybegynder
23. marts 2005 - 19:25 #1
Hmm heh det er lidt svært at beskrive. Men jeg har så lavet en illustration som viser det. http://www.angelfire.com/oz/ozon/examp.jpg
Jeg vil have at "HP centrum" skal være i "Browser centrum". Jeg har bare ingen ideer til at løse problemet..
Avatar billede or.han Nybegynder
23. marts 2005 - 19:26 #2
I skal lige kopiere adressen op i adresse feltet og indsætte.. ellers viser angelfire ik noget
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
24. marts 2005 - 12:24 #3
Har selv samme problem - så følger lige med
Avatar billede or.han Nybegynder
24. marts 2005 - 12:46 #4
Den øverste linie:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
skal bare erstattes af:
<html>
Bare en kopieringsfejl...
Avatar billede roenving Novice
24. marts 2005 - 16:33 #5
Hvis du nu sætter alle cellernes størrelse til at være den samme, kan du opnå det, ellers skal du ud i noget javascript !-)

<table width="720" cellspacing="20px">
  <tr>
    <td valign="bottom" align="right" height="250" width="350">
Avatar billede or.han Nybegynder
24. marts 2005 - 19:15 #6
Jeg havde tænkt en lignende løsning, og din er nok bedst. Tak for hjælpen! Lav lige et svar.
Avatar billede or.han Nybegynder
24. marts 2005 - 19:16 #7
tænkt på*
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2005 - 10:47 #8
Velbekomme '-)

-- iøvrigt kommer du nemmest igennem browser-kompatibilitets-problematikker, hvis du har en fuldt kvalificeret doctype inklusive dtd-link ...

-- og xhtml er nok ikke den smarteste at bruge foreløbigt på indernettet !-)

Læs f.eks. http://www.eksperten.dk/artikler/537 og
http://www.eksperten.dk/artikler/538 !-)
Avatar billede or.han Nybegynder
25. marts 2005 - 14:29 #9
hvad er dtd-link?
Avatar billede roenving Novice
26. marts 2005 - 11:40 #10
F.eks. sådan:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

-- og en liste kan du finde her: http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html !-)

Tak for point ;~}