Avatar billede roadi Nybegynder
23. marts 2005 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Text fra textbox mister linje skift.

Hej Eksperter,

Jeg har et problem med et website jeg skal lave backend til.

Det et flash site med en gæstebog, hvor jeg skal levere ASP Backend til. Det der er mit problem er at jeg ikke kan få linje skiftene til at virke rigtig..

Den bliver ved med at smide dem væk, jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lave en replace når jeg kommer data i DB'en eller når jeg henter dem ud. Og vigtigst af alt så ved jeg ikke hvad jeg skal replace fra og til replace(rs("text"),????,"<br>")

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Mange hilsner

/Roadi
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 23:48 #1
Den hedder vist:

replace(rs("text"),VbCrLf,"<br>")

Hvis det er vbscript :)

--
Morten Barklund
Avatar billede roadi Nybegynder
24. marts 2005 - 00:12 #2
Hej Morten,

Ja, det er rigtig nok, men problemet er at jeg ikke ved hvad flashen bruger. For den virker nemlig ikke med VbCrLf desværre..

/Roadi
Avatar billede barklund Nybegynder
24. marts 2005 - 00:14 #3
Ah, det kommer _fra_ Flash.

Flash bruger kun \r, altså Carriage return eller VbCr:

replace(rs("text"),VbCr,"<br>")
Avatar billede barklund Nybegynder
24. marts 2005 - 00:17 #4
Btw, du skulle ikke tilfældigvis være en Lars "Roadi"?
Avatar billede roadi Nybegynder
24. marts 2005 - 02:06 #5
Det er meget rigtigt ;) Jeg er Lars Roadi
Avatar billede barklund Nybegynder
24. marts 2005 - 14:14 #6
Virker ovenstående? Altså at erstatte VbCr med <br />?

Og jegkunne bare huske en roadi fra et eller andet FDF relateret, jeg engang var med i - tænkte det måske var dig ;)

--
Morten Barklund
Avatar billede roadi Nybegynder
24. marts 2005 - 19:17 #7
Hej Barklund,

Nej, jeg har ikke fået det til at virke, men jeg tror det er flashen der driller jeg for hjælp af en kammerat tak.

Du har sikkert mødt mig i forbindelse med et af de størrer FDF Arrangementet på Sletten el. lign. Jeg har været med til at lave Lyd og Lys på de store scener..

/Roadi
Avatar billede barklund Nybegynder
24. marts 2005 - 19:31 #8
Well, håber du finder ud af det - spørg endelig igen, hvis det ikke gider :)

Og ja, den var god nok. Vi har lavet noget sammen en gang til et eller andet arrangement - du står i hvert fald i min adresse-bog ;)

Husk at lukke spørgsmålet :)
Avatar billede roadi Nybegynder
25. marts 2005 - 00:26 #9
skal du ikke ha' point???
Avatar billede barklund Nybegynder
25. marts 2005 - 00:35 #10
Sure sure :)
Avatar billede roadi Nybegynder
28. marts 2005 - 19:34 #11
Hej morten,

Det gider ikke rigtig som vi vil, det ser ikke ud til at flashen sender noget \r el. lign. til min asp fil

Har du nogen ideer??

/Roadi
Avatar billede barklund Nybegynder
29. marts 2005 - 10:25 #12
Nø, ikke andet end at jeg ville prøve at replace fra både VbCr, VbLf og VbCrLf - én af dem må det vel være :)