Avatar billede imp Nybegynder
24. marts 2005 - 16:40 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af portfolio side

Hep hey...

Nå, lad mig så høre hvad I synes... Har arbejdet i lang tid på denne side, og på at gøre den unik, så jeg håber da I kan lide den...

Det skal siges, inden I ser på siden, at det er et personligt portfolio side, og brugervenligheden derfor ikke er det første der er tænkt over, men derimod udseende, hele vejen. Vil gerne udfordre brugeren lidt og på samme tid vise hvad jeg kan - det er ikke en side til folk der ikke har forstand på design, men derimod en side til folk indenfor faget - keep that in mind ;)

Her har I så linket: http://www.photonav.dk

Mvh. Nicolai
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. marts 2005 - 16:55 #1
Unik er den i hvert fald, men efter min mening ikke en side, der fænger.
Farvevalget er ikke velvalgt (meget stor kontast og klare farver) teksterne er alt for små (sidder med en 17" 1280x1024).

Indholdet (billederne) synes jeg ikke bliver præsenteret pænt. Det virker som om, at de kun "bliver vist halvt" når de vises. Vi i stedet billederne så de fremstår alene og ikke klemt inde på siden.

Jeg bryder mig alt i alt desværre ikke om siden - hverken navigation eller layout.

Håber du kan tilgive den hårde kritik :-)
Avatar billede mini-me Nybegynder
24. marts 2005 - 16:57 #2
Enig med JPVJ, det er umuligt at navigerere på siden, og det hele virker lidt "tilfældigt" sat op, der er ingen rød tråd i det.
Avatar billede imp Nybegynder
24. marts 2005 - 17:01 #3
jpvj-> Hvis du trykker forstør inde i galleriet kan du snildt se billeder i fuld størrelse... Det andet er for at præsentere billederne så man slipper for at skulle loade dem helt, hvis det egentlig ikke er et billede man gider se...

Sidder også selv på 1280*1024 og har intet problem med at læse skriften på siden... Vil dog give dig ret i den nok burde være lidt større, men har valgt den nuværende størrelse for ikke at bryde med designet... Men kan da være jeg skal tage op til overvejelse om jeg skal gøre skriften større...

Jo jo, hård kritik er fin nok, så længe man argumenterer og det mener jeg da bestemt du gør, så det er fint :-) Vi kan jo heller ikke alle have samme smag ;)
Avatar billede imp Nybegynder
24. marts 2005 - 17:04 #4
mini-me-> Heh... Ja, det kan godt være det ser ud som om det er lidt tilfældigt sat op, men det er det bestemt ikke... Lige det med den røde tråd vil jeg på ingen måde give dig ret i... Mener bestemt der er rød tråd hele vejen igennem... Men vil da gerne høre din mening, så kan du forklare mig med hvad du mener når du skriver du ikke mener der er en rød tråd i det?

Mvh. Nicolai
Avatar billede mini-me Nybegynder
24. marts 2005 - 17:07 #5
Sitet holder sig ikke inden for "samme rammer" ikke at det altid skal være sådant, men syntes at for hvert klik man laver på siden får et helt andet look, som man så igen ska tage stilling til, og bruge tid på.

Jeg syntes det er svært at finde rundt i hvordan man skal starte på hver side, da man får det hele "klasket" lige ind i ansigtet, og det gør at jeg hurtig mister tålmodigheden og overblikket.
Avatar billede apo Praktikant
24. marts 2005 - 18:26 #6
Wow... Jeg har aldrig før været på en side som jeg bare måtte væk fra 8-|

Mine øjne har svært ved at overskue rodet på siderne; Mest af alt ligner det et spil Tetris der er løbet løbsk (tilfældige klodser sat oven på hinanden) - Især siden 'Respekt' er et helvede for øjnene, at kigge på :-/

Du har helt sikkert skabt et unikt site... Man kan så diskutere om det unikke nu også er at foretrække for enhver pris.

Vurdering: ? @ 10

Apo
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 20:17 #7
sys det er fedt du har prøvet at skabe noget anderledes og sådan skal det også være, men de andre har været godt inde på hva der er galt.

Det jeg har at sige er bare mist ikke modet for du har den rette ånd.... Om igen :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. marts 2005 - 21:21 #8
THUMBS UP her fra! :)

Alle de ting som de andre siger er dårlige - synes jeg er gode.
Netop de kritikpunkter gør at jeg kan li' designet endnu bedre.

Meget flot arbejde. Det er sgu hammer fedt du :)

Kun døde fisk flyder med strømmen...
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. marts 2005 - 21:23 #9
Og ja der er da bestemt en rød tråd - eller rettere grøn ;D
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 21:25 #10
doggy82 - de smarte fisk følger efter de kloge fisk

Det jeg mener er at hvis man ønsker folk skal kunne bruge sin hjemmeside skal den også være brugervenlig. Anderledes er er godt, supergodt, men hvis siden ikker er brugervenlig og man ikke kan skabe sig et overblik vil man hurtig misse mange brugere og så er man jo også en død fisk på nettet bare :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. marts 2005 - 21:26 #11
Og alt skal sgu ikke være blødt, sødt og glide lige så let ned som softice!
Vi er nogle som godt kan li' at blive udfordret og provokeret.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. marts 2005 - 21:27 #12
"misse mange brugere" - Ja og det er nok dem som ikke forstår konceptet, og så kan imp jo være ligeglad med dem.
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 21:28 #13
doggy - helt enig jeg er også selv vild med anderledes, men hvis man kan lave anderledes men stadig nogenlunde har man sku fundet skattekisten. Det er svært ja, og min personlige vurdering af spørgers side er at han er kommet for meget over i "anderledes"grøften at det er gået for meget ud over brugervenligheden.

Men igen det kommer jo også meget an på hans målgruppe.
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 21:30 #14
citat : "og så kan imp jo være ligeglad med dem."

Rimlig surt hvis det er et personligt site som skal præsentere ham, og et stort firma kigger forbi som søger en person som passer på imps beskrivelse, men firmaet ikke kan finde rundt på hjemmesiden og opgiver.
Surt ik?
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 21:30 #15
dårlig forklaret håber du forstår mig :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2005 - 17:33 #16
Er det meningen at siden skal se ud som dette: http://www.photonav.dk/index3.asp?menu=1 ?

Jeg må i hvert fald indrømme, at jeg aldrig har set noget lignende :o|
Avatar billede imp Nybegynder
28. marts 2005 - 21:12 #17
Mini-me-> well... Det er jo fair nok... Mener selv der er rigtig meget rød-tråd i sitet, men at du ikke kan finde rundt i det, kan jo skyldes du ikke tænker så kreativt... Hvad ved jeg... Men det er jo fair nok ;)

triple-x-> Heh... Bare rolig, mister bestemt ikke modet... Har bare indset at eksperten nok ikke just er min målgruppe ;) De andre steder jeg har vist mit site frem har jeg fået utrolig god response, men det har også været på grafiske fora'er, så det er nok det der gør forskellen... Mht. brugervenligheden, så ja, du har ret i at jeg nok mister en del brugere, men det er brugere jeg alligevel ville miste, da de åbenbart ikke har tid/lyst til at sætte sig ind i hvordan det fungerer... Hvis de ikke har tid eller lyst til det, så kan jeg alligevel ikke se hvad de skulle bruge mit site til, da det jo, i hvert fald indtil videre, er et personligt portfolio... ;) Betragter selv mit site som kunst, og mener ikke kunst nødvendigvis skal være brugervenligt... Jeg ved godt, der er mange der vil mene at hele idéen med et site på den måde vil være gået tabt, hvis det skal til at være kunst, men da det er mit personlige portfolio site, gør det mig ingenting...
Jeg gået med en idé om at udvide mit site, med en brugervenlig del, så man selv kan vælge hvad man foretrækker... Det kan være det virker som om jeg går væk fra min oprindelige idé, men jeg er jo nødt til at bøje mig, så jeg kan få noget positivt kritik herinde ;)

Doggy-> Mange tak :-) Det lader til du er den eneste herinde der har forstået idéen med sitet ;)

Wicez-> Altså... Ja, det er meningen sitet skal se sådan ud, men da du jo bare linker til selve sitet, kan jeg ikke se hvordan det ser ud på din skærm... Gætter dog på det vises rigtigt og det bare er dig der ikke kan finde rundt i det... Mener da også selv det er godt hvis du aldrig har set noget lignende, men synes at opfange fra dit indlæg at du mener det modsat... Og det skal du da også have ret til :-)

Mvh. imp
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 21:17 #18
Jeg synes bestemt det er fedt du laver kunst, og thumbs up for det. Men din måde at se dit eget site på forstår jeg ikke helt.
Du nævner selv det er et personligt Port folio, så går jeg ud fra det gerne skulle kunne henvende sig til en evt arbejdsgiver der kunne bruge en mand som dig? eller evt nogle der kunne bruge dig på freelance basis.

Set fra et firmas øjne kan man ikke bruge tid på at sætte sig ind i 100 menneskers port folio og derfor vil dit hurtig blive vælgt fra selvom du måske havde de bedste kvalifikationer.

At bruge dit site som personlig playground, og derudover have en mere business orienteret site lyder som en super ide.

En person som har gjort dette ( med success efter min mening ) er lars holmgaard ( www.larsholmgaard.dk )
Avatar billede -thomas- Nybegynder
28. marts 2005 - 21:27 #19
Jeg synes generelt, at grafikken er pænt lavet og at farvesammensætningen er velvalgt. Jeg synes dog, at dit introbillede og preload-funktion er meget irriterende.

Jeg forstår dog ikke helt: Hvorfor lægger du det på internettet, hvis det kun er til for din egen skyld og andre ikke skal kunne finde ud af det? Og hvis Ekspertens brugere ikke er gode nok til at finde rundt i sitet, kan du vel ikke forvente at flertallet af dine besøgende kan?

Jeg må nok indrømme, at jeg synes bestemt ikke dit design fungerer. Det er alt for rodet og slet ikke intuitivt. Hvad betyder f.eks. "Forstør +" ved billedet, når man ikke kan klikke på det,  men skal klikke på billedet? Hele kunsten i at designe en god hjemmeside er jo at få design og funktionalitet til at gå op i en højere enhed, og det mener jeg bestemt ikke er lykkes. Btw. staves det "curriculum vitae" - ikke "cirrikulum vitae".

Og husk også lige at validere siden: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.photonav.dk%2Findex3.asp%3Fmenu%3D1