Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 02:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Fortsat bruge Stofa mail efter skift til CyberCity?

Jeg vil gerne skifte fra stofanet til Cybercity, men jeg gerne vil blive ved med at kunne bruge den mail jeg har fået af stofa.

Har fået at vide at det er muligt. Man skal vist gøre noget ved indstillingerne i sit mail program så den bruger stofa's mail server. Flere folk der vist gør det på den måde.

Men lukker stofa ikke ens mail konto når man skifter til en anden udbyder? Så kan man vel ik bruge mailen mere? Men der er alligevel folk der stadig bruger mailen de fik fra deres ISP efter de har skiftet.

Forstår det ik helt, nogen der kan hjælpe?

Vil simpelt hen vide om det er muligt, og hvordan så jeg kan blive ved med at bruge min mail.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 03:04 #1
Jeg går i seng nu, så hvis nogen skriver i løbet af natten eller den tidlige morgen, så forvent ik svar fra mig med det samme :)

Men skriv endelig!
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 03:05 #2
Hvis de ikke lukker din email konto ned, så kan du sagtens fortsætte med at hente fra den (du kan ikke længere sende igennem stofa), og det du skal ændre er den udgående STMP server til f.eks smtp.cybercity.dk (kan ikke huske om den faktisk hedder det for CC), men det er hvad der skal til ;) (gøres i dit email program under egenskaber for din email konti)
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
28. marts 2005 - 03:20 #3
Altså, jeg kender en som sagtens har sin @stofanet.dk email, selvom deres stofanet er sagt op ?

På den anden side kan jeg ikke sende mail gennem stofanets server med min @ungesmisbrug.dk konto, det er niget nyt som stofanet uheldigvis lige har inført.

To muligheder :D
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 03:23 #4
Hyggehesten hvad er det stofa har ændret mht deres SMTP server ? (for afsender adressen er ikke en ting der valideres på) men derimod konto navn og kode.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
28. marts 2005 - 03:26 #5
Altså, for noget tid siden kunne jeg godt bruge stofa smtp server til at sende fra (min mailhotel udbyder leverer ikke smtp :@). Men pludselig en dag bad den sgu om kode til min @ungesmibrug.dk mail, og den eksisterer ikke på stofas smtp server, ergo er at de har lukket for afsendelse, for folk som ikke har konto.
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 03:31 #6
Du burde oprette et spørgmål om dette selv, men nugiver jeg dig løsningen ;) i egenskaber for din konto @ungesmibrug.dk skriver du samme SMTP server som for din udbyders konto angiver kontonavn og kode (ligesom du har gjort for din konto som du har fra din udbyder)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 11:11 #7
Okay så altså, hvis stofa ikke lukker ens konto kan man blive ved med at modtage mails, men man kan ikke sende med sin stofa mail?

Hvis det er sådan, så må der jo være folk som ikke har fået lukket deres konto siden de stadig bruger deres mail?

Men kan ikke se hvorfor stofanet ikke skulle lukke ens konto, de får jo intet ud af at lade den blive åben efter man har skiftet.
Avatar billede leif Seniormester
28. marts 2005 - 11:15 #8
christofferlee -> Hvis de ikke lukker den, kan du stadig bruge den, men du skal bare bruge CyberCity's SMTP server.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
28. marts 2005 - 13:04 #9
christofferlee -> Jeg kender som sagt en, hvis konto ikke blev lukket.
screem_brille -> Hvad skal jeg skrive i kontotingen ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 13:11 #10
hyggehesten opret et nyt spørgsmål,, hvis andre søger i databasen efter samme spørgsmål finder de ret sikkert ikke svaret (du behøver for min skyld ikke udlove point, men opret det for overskuelighedens skyld, så hjælper jeg dig gerne videre)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 14:32 #11
hyggehesten -> Ved du hvorfor den ikke blev lukket?

Ville det være en ide at sende en mail til stofa om det?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 14:36 #12
det ses ofte at email konti ikek lukkes, jeg har flere get2net konti, som stadig fungerer, selv om jeg intet har haft med get2net i de sidste 4-5 år nu. (hvorfor vil du sende en mail til stofanet om det ?)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 16:14 #13
Har bare snakket med et par stykker der foreslog at jeg sendte en mail til stofanet.
Har dog ikke lige kunne se hvad godt det ville gøre. Ville vel bare gøre chancen for at de lukker kontoen større, fordi jeg måske så gør dem endnu mere opmærksomme på det.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 16:14 #14
Men er der så egentlig andet at gøre end bare at skifte ISP og håbe på kontoen ikke lukkes?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 16:20 #15
Nej, alt andet vil være spekulationer *S*
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 18:56 #16
Hm... er der mere der kan siges og gøres ved eller er denne tråd ved at være færdig synes i?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 19:20 #17
Jeg vil mene det er færdig debatteret, og resultatet er at ja man kan godt fortsat benytte sin email konto, såfrem den ikke lukeks ned af udbyderen *S*
Avatar billede christofferlee Nybegynder
28. marts 2005 - 19:42 #18
Okay så deler jeg points ud nu :)
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 19:48 #19
Takker for point ;)
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
28. marts 2005 - 20:26 #20
christofferlee -> Nok fordi det belaster Stofas server for meget at alle mulige folk sender mails fra deres server ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 20:33 #21
hyggehesten, nej det skyldes spam, eller rettere tiltag mod at forebygge spam.