Avatar billede mr_bambi Nybegynder
29. marts 2005 - 11:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst netværk på Internettet via Modem?

Jeg står med et problem...
Jeg er blevet spurgt, om man kan gå på Internettet fra følgende opstilling:

En bærbar computer, der via indbygget trådløst netværk og en trådløs router er i netværk med en stationær computer, der har en analog modemopkobling til Internettet. Spørgsmålet er, om man kan komme til at gå på Internettet fra den bærbare trådløst? Og helst uden at den stationære computer skal være tændt.
Min egen umiddelbare tanke er, at routerens WAN-port jo kun kan tilsluttes kabelmodem/ADSL-opkoblinger, da modemet jo skal have en opkaldsforbindelse defineret fra "den anden ende".

Men er der ikke nogen af jer kloge hoveder, der kan give mig en afklaring, og eventuelle løsningsforslag til, hvordan man kommer til at gå på Internettet trådløst?

Mvh
Bjørn Amdi Sloth
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. marts 2005 - 14:45 #1
Du kan lave det ved at ændre opstillingen til at den stationære også går på via routeren, (forbind med kabel eller trådløst netkort) derved kan de begge komme på, ellers kan du ikke kalde op fra den bærbare. og du har ret, en router skal have fastnet, kan ikke kalde op gennem modem (der ville fidusen ved en router også forsvinde, så kunne du ligesågodt have en hub på)
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
25. september 2005 - 16:40 #2
Der lukkes!