Avatar billede whpsnp Nybegynder
30. marts 2005 - 20:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nye enheder til højttalere

Jeg skal bruge nogle nye enheder til nogle gamle højttalere. Dem der sidder i er 88 mm i ydre diameter og bag på dem står der:

4 ohm  2 W
125-155AME1

Det sidste er måske et serienummer, jeg har ikke forstand på det.
Hvor kan jeg få nogle nye tilsvarende (det behøver ikke være audiofil kvalitet) og hvor meget vil det ca. komme til at koste pr. styk? Jeg skal bruge tolv enheder, så det kan hurtigt blive en dyr affære.
NB! Jeg er ikke elektronikhaj, så hvis det bliver for indforstået bliver jeg bare nødt til at spørge igen.
På forhånd tak. Mvh. whpsnp
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2005 - 20:52 #1
Mellemtone eller diskant ?
Avatar billede whpsnp Nybegynder
30. marts 2005 - 20:54 #2
Jeg tror det er diskant. Det er nogle gamle Grundig som ligner Beovox 2500 (cube) meget bortset fra at de er hvide. Beovox cube er en diskanthøjttaler, så det er de her nok også.
Avatar billede gyraf Nybegynder
31. marts 2005 - 09:28 #3
..det ligner et Philips reservedelsnummer...
Avatar billede whpsnp Nybegynder
31. marts 2005 - 10:14 #4
Det er muligt at det er Philips enheder, men jeg tror det nu ikke. Der står 'Qualität' på tysk på dem.
Jeg skal bare bruge nogen enheder, som kan erstatte de gamle.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
31. marts 2005 - 16:19 #5
Efter at have browset lidt tror jeg nu at der kan være tale om universalenheder...
Avatar billede juleroesen Nybegynder
02. april 2005 - 17:21 #6
Prøv at ringe til HI-FI klubbes værksted, har gjort det en gang før hvor jeg skulle bruge en 8" bas til en B&W højtaller. det kan være de har noget til at ligge...
Avatar billede whpsnp Nybegynder
02. april 2005 - 21:34 #7
juleroesen, tak for kommentaren. Jeg har fundet en forhandler, der har en masse forskellige enheder til billige penge.
www.visaton.de