01. april 2005 - 16:55Der er
29 kommentarer og 1 løsning
Annullere betaling på netbank
Jeg vil vide om det er muligt at annullere en betaling man har lavet via netbank (Nørresundby bank netbank)? Altså om man kan få de penge tilbage som man har sendt efter at modtageren har modtaget dem.
Jeg mener at have hørt at dette kan lade sig gøre til og med 8 dage efter man overførte pengene.
Hvis dette kan lade sig gøre vil jeg også gerne høre hvordan hvad man skal gøre…
Du skal kontakte banken med oplysninger om fejlen ellers kan det ikke lade sig gøre Med mindre det er penge overført til en af dine egne konti Hvis det drejer sig om overførsel i forbindelse med et netkøb så tvivler jeg på det kan lade sig gøre Mig bekendt kan det kun lade sig gøre såfremt der er tale om en fejl overførsel
Det kan uanset hvad ikke lade sig gøre for dig på netbank Det kan heller ikke lade sig gøre at ændre noget i weekenden da alt bank halløj jo er lukket Så eneste mulighed er at gøre det mandag Må mnan spørge hvad som er sket?
ja hvis du har købt en vare du har fortrudt...så kan du anulere hos forhandleren...men du kan ikke gå gennem banken Du har jo både fortrydelses ret og alle mulig andre retigheder ved defekthedder
Jeg har købt en varer over QXL som hverken er som beskrevet, eller forventet.. jeg har betalt 1500kr, som er en del penge for mig... Om en halv time skal jeg tale med sælgeren, og ville derfor gerne vide om jeg have muligheden for at "true" ham med at trække pengene tilbage...
Der ser ud til at det ifølge alm lov og ret er dit og sælgers ansvar indbyrdes Så hvis problemet er rigtig stort må du jo gå til forbrugerstyrelsen eller lignende instans
Jeg tror det bedste du kan gøre er at snakke fornuftig med sælger. Hvis det ikke virker så gå til forbruger styrelsen eller lignende Uanset hvad give sælger en dårlig karakter på qxl Til sidst...ikke være for bitter fordi det nok er ens eget ansvar desværre
Jeg ved ikke hvor meget du har haft sat dig ind i qxl før handlen? For de har jo et karaktersystem netop for at man kan se om man kan stole på folk Jeg har personlig aldrig købt af nogen som ingen karakterer havde eller som har væsentlige negative karakterer. Men derudover er qxl vel blot en auktions udgave af den blå avis Så man køber varene som beset
Jeg har handlet en del på qxl, ca. 30 handler... er blevet "snydt" et par gange, men det har været for mindre beløb, og ikke noget jeg har gjort noget ved. Men denne gang er det lidt anderledes da det er en del flere penge det handler om, og da jeg føler mig "rigtigt" snydt. Jeg har lige talt med sælger, men han var til fodbold og ville ringe tilbage til mig om 1 time... Jeg prøvede at holde en pæn tone over for ham, og han lød også forstående... Håber han vil gå med til at lade handlen gå tilbage... skriver når jeg har talt med ham igen..
ja det er sku surt sådan noget...og nemt at være bagklog hvilket jo ikke hjælper... Der er nok ingen tvivl om at det bedste ville være at få overtalt sælger til at lade handelen gå tilbage Der skal du jo så blot huske at hvis du sender varen retur uden at have noget på skrift Så står du sikkert ilde til hvis sælger blot modtager varen uden refundere dine penge
Som jeg forstår reglerne så har du ikke 14 dages "no questions asked" retur ret når du handler via QXL. I modsætning til hvis du handler i en butik.
Men hvis varen ikke svarer til det beskrevne, så så vil jeg absolut mene at du kan kræve handlen annuleret via det almindelige civil retslige system og i meget grove tilfælde må det falde ind under straffelovens bestemmelser om bedrageri.
Men der skal objektive kriterier på banen. Lad os antage at det er en PC. Du kan næppe gøre noget, hvis farven ikke er så pæn som du troede ta den var. Men hvis der kun er 256 MB RAM hvor der stod 512 MB RAM i annoncen, så er der noget at komme efter.
arne_v >> men hvis man går så langt kommer det så ikke også til at koste penge? Jeg mener ja 1500,- spildt er surt. Men hvis man skal bruge 1000,- for at gå rettens vej så er det måske ikke bøvlet værd?
Det er så noget helt andet. Hvis sælger har penge kommer han selvfølgelig til at betale. Men hvis han ingen penge har så smider man bare flere penge ud af vinduet.
Man kunne dog vælge at gøre det alligevel bare sådan af principielle grunde.
email er ikke meget værdi som juridisk bevis efter min bedste overbevisning (på trods af at APG hr fået lov til at bruge screen dumps i diverse retssager)
uanset hvad er man aldrig sikker Jeg købte engang noget over dualsim.dk , fik en forkert vare, leverede den tilbage, bøvlede en masse, og så gik firmaet konkurs. Derefter fik jeg et fint papir på at hvis jeg var et selvskab kunne jeg trække mit tab fra. Men jeg er ikke et selvskab så pengene var bare tabt - sur røv. Min erfaring fra dengang var at det var ikke bøvlet værd selvom det var sure 750,- Så jeg står fast ved at prøv at overtale ham og prøv få noget på skrift hvis han går med til det Hvis ikke så gå til forbrugerstyrelsen og tag den derfra Det koster hvist en halvtredser som man får tilbage hvis ikke man vinder sagen
Senere på aftenen kontaktede han mig via mail. Han mente stadig at varen var som beskrevet, men han ville gå med til at lade handlen gå tilbage. jeg skulle bare betale transporten og qxl gebyr, hvilket jeg også syntes er rimeligt...
Ok lyder som om det gik rimelig okey...altså trods alt :o)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.