Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke installere XP

Skulle skifte en HDD (c drev) ud som var defekt.
Nu kan jeg så ikke installere XP, den går simpelthen i stå under installationen. Har forsøgt med flere forskellige XP' cd'er. Har også prøvet med anden ram. Er det bunkortet som er defekt, eller ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2005 - 12:28 #1
Det kan være bundkortet, men også ram, og det sidest sker faktisk ofte. XP er rimelig ram følsom og havi rammen har en lille defekt, vil installationen stoppr.

Hvis du har 2 ram klosser, så prøv atfjerne den ene. Hvis det ikke hjælper, so skift den der sidder i med den du har fjernet. Når du får installationen afsluttet er det sandsyneligt at du kan sætte den defekte ram i maskinen igen og det vil oftest kører uden problemer.

Men som sagt, det kan være andet
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. april 2005 - 12:29 #2
GENERELT:
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Hvilken HD bruger du nu ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. april 2005 - 12:30 #3
... jeg ville også have nævnt det med RAM...
Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:32 #4
Maxtor Diamond Max 10, 80 GB 8 MB Cache - ny
Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:32 #5
IDE disk
Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:33 #6
Har prøvet at skifte den gamle ram ud med ny ram
Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:44 #7
Nu dør den et andet sted, når HDD er formateret, så indlæser den nogle filer fra XP CD hvorefter den genstarter, når den er genstartet skriver den: NTLDR mangler - CTRL+ALT+DELETE for at genstarte
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. april 2005 - 12:45 #8
... du vælger vel den komplete formatering - ikke hurtig ?
Avatar billede ibka Novice
06. april 2005 - 12:49 #9
Har prøvet begge dele
Avatar billede hcma Novice
06. april 2005 - 13:20 #10
Avatar billede ibka Novice
07. april 2005 - 15:43 #11
Ingen ting hjalp