Avatar billede blackjack Nybegynder
06. april 2005 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sjovt spil, men har glemt titlen

Hej

Jeg spillede engang et mega fedt spil hos en kammerat, han kan ikke huske hvad det hedder, så jeg har et problem. Så hvis I kunne hjælpe mig ville jeg blive mega glad!

Spillet handler om man er købmand, men kan huske man kunne være en masse andre ting, f.eks. præst osv.
Men kunne så få fabrikeret forskellige ting som så kunne sælges på det lokale marked. Råvarerne skaffede man ved at købe miner og skove for så selv at fælde træer og få den hentet i vogne som man også selv styrede.

Håber det er forklaring nok, ellers skal jeg nok forsøg at formulere mig mere..

På forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2005 - 21:42 #1
Skulle du besætte en ø først ?  : ANNO 1602 / ANNO 1503
Eller Settlers serien ?
Avatar billede blackjack Nybegynder
07. april 2005 - 15:59 #2
Settlers kunne det godt være. Prøver lige at undersøge sagen!
Avatar billede blackjack Nybegynder
07. april 2005 - 16:05 #3
Men det er ikke et decideret et krigsspil.

Man skulle her bane sig vej gennem samfundet og forsøge at komme op på et højere niveau rent indtjeningsmæssigt!
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. april 2005 - 17:48 #4
i hvilken tid foregår spillet?
og hvornår spillede du spillet første gang?
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. april 2005 - 23:41 #5
Altså kan ikke nævne perioden.

Jeg spillede spillet sidste gang for et år eller tre siden
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. april 2005 - 10:39 #6
du må dakunne skyde dig ind på det:

Vogne skriver du,
hestevogner eller el-drevne hovercrafts?
er vi i 1480 - 1865 eller 2029 ?

"hørere samfundsniveau"
snakker vi medlem af høvdingerådet eller Klasse A districktsChef for konføderationes
alliance?

anyway, der er 1000 spil der passer på din beskrivelse, det skal lidt detaljer til?

;)
Avatar billede blackjack Nybegynder
09. april 2005 - 20:15 #7
hehe sorry... Troede bare man kunne gætte det... :|

Vogne er hestevogne, man kunne eje forskellige værksteder og der var noget med noget kirkehalløjsa også.

Man kunne så opkøbe forskellige miner og plantager og dermed blive højere i samfundet på det tidspunkt.

Jeg startede som smed og skulle bruge f.eks. kobber og træ for at smede sværd - Dvs. jeg skulle anskaffe mig de råvarer.

En anden gang var jeg forfatter og skulle derfor bruge papir og noget andet, for at fabrikere en helt tredje ting.

Måske kan det hjælpe folk :)
Avatar billede blackjack Nybegynder
09. april 2005 - 21:17 #8
Europa 1400 hedder spillet - Ellers mange tak for hjælpen!