Avatar billede tingleff Praktikant
07. april 2005 - 21:31 Der er 5 kommentarer

installation af gcc

Hej

er der nogen der vil hjælpe mig med at installere GCC på min RedHat 9 så jeg kan kompilere min kernel??
Avatar billede lap Nybegynder
07. april 2005 - 21:45 #1
hvis du har yum installeret og konfigureret, så skriver du bare: yum install gcc

Men burde du ikke opgradere til fedore core 3 - er der nogen grund til at kompilere sin egen kerne?
Avatar billede tingleff Praktikant
07. april 2005 - 21:48 #2
yum ikke installeret..

jeg kan ikke opgradere til fedore, da min server står i tyskland og den er lejet.
Avatar billede lap Nybegynder
07. april 2005 - 21:58 #3
er serveren registreret på RedHat Network - i så fald er det bare at logge på RHN og sætte flueben i gcc - så går der et par timer - og det er overstået.

Muligvis er RH9 ikke længere på RHN - har du alle cdrom til rådighed (enten fysisk på maskinen eller som mount - nfs måske)?
Avatar billede tingleff Praktikant
07. april 2005 - 22:04 #4
når jeg laver en mount -nfs får jeg:
vzfs on / type vzfs (rw)
proc on /proc type proc (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)

hvad betyder det?
Avatar billede lap Nybegynder
08. april 2005 - 11:03 #5
ikke noget (viser hvad der er mounted) - det er din tyske udlejer som skal stille medierne til rådighed på deres netværk.