Avatar billede Findahl Praktikant
08. april 2005 - 08:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med TV-out

Hej

jeg har et S-VHS kabel mellem min computer og TV. Når jeg så skal se billedet på TV, har jeg nogle problemer:

1) Opløsningen passer ikke på fjernsynet. Dvs. hele skærmbilledet bliver ikke vist på TV'et. Hvis jeg går ind og ændrer dette, bliver TV'et helt sort.

2)Selvom jeg sagtens kan se skrivebordet på TV'et samt andre programmer, kan den ikke fremvise film. Der hvor filmen skulle være (f.eks. inde i mediaplayeren), er der bare en stor mørkelilla boks i stedet.

Har andre været ude for lignende problemer eller kan give mig et råd?

Mvh.

Findahl
Avatar billede kkd Nybegynder
08. april 2005 - 08:17 #1
Jeg har haft nøjagtigt samme problem med den mørke boks i stedet for film.

For at løse det, måtte jeg sætte TV'et som primær skærm, og kun have monitoren som sekundær.

De fleste TV kører kun med 800*600 eller 1024*768 i opløsning - derfor skal din PC-skærm opløsning også sættets til dette!
Avatar billede c-holst Novice
08. april 2005 - 19:00 #2
har du fået det op at køre?

hvis ikke, hvilket grafikkort har du da?

E4r sikker på, at vi nok skal få det op at køre
Avatar billede Findahl Praktikant
09. april 2005 - 11:06 #3
Jeg fik det til at virke via kkd's løsning. Tak skal du/I have. Så skal der terpes en film eller to :o)

Ha' et godt forår