Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
10. april 2005 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firefox og java

Hejsa.

Jeg har søgt hvad jeg kunne og har fundet en del tråde hvor java ikke fungere med firefox.

De fleste sider jeg har årøvet kører det fint men eksempelvis virker Jubii chat absolut ikke og heller ikke dansk tipstjeneste's hjemme side hvor man kan tippe sit lotto eller lign.

Hvad gør man i sådan et tilfælde !?
Skriver man en mail til de 2 hjemmesider eller skal man selv løse problemet!?
Skal man skrive til java og skal de kigge på deres kode.

Det hele kører jo desværre fint med wins exploren.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2005 - 11:41 #1
Det er fordi at de sider du omtaler er optimeret til IE og ikke overholder standarten for at kode på nettet (de overholder dog Defacto standarten ved at understøtte IE).

Jeg syntes dog ikke jeg kan genkende dine problemer med tips.dk

Det kan være at du skal opdatere din JAVA, det kan være du ikke har installeret java support i din firefox: http://java.com/en/download/download_the_latest.jsp

Standarten for kodning på nettet: http://www.w3.org/
W3C Validator til test af om hjemmesider overholder standarten: http://validator.w3.org/
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 11:47 #2
Kan KUN følge spørger i hans problemer. Firefox og Java duer bare ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 11:48 #3
Selv med Jave korrekt installeret virker Jubii chat mildest talt elendigt (da den er kodet 100% til IE) om det blier ændret ved de vist ikke (styrmændene/kvinderne), men jubii chatten kan benyttes, men er absolut ikke rart at se på, så alene af den grund har jeg stadig IE på min maskine.
Avatar billede busschou Praktikant
10. april 2005 - 11:50 #4
ved ikke om det er java eller noget andet
Men jeg kan fx ikke vælge rækker på en lottokupon på tips.dk...eller kan godt vælge men den registrerer intet i firefox
Og ja jubii chat det må vist være rent guf for IE og intet andet
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
10. april 2005 - 12:06 #5
James> Har den seneste jre-1_5_0_02-windows-i586-p.exe, sad i går aftes og gav den helt store tur, ku bare stadig ikke få tips til at du, bedste løsning jeg kom til var den lille extension så jeg kan hoppe til IE med et høreklik på musen.
Som <bussshou> siger kan man ikke slette rækker.Det er faktisk ikke muligt da Firefox ikke registrer Mindst 2 rækker for at kunne købe en lotto kupon.

Men skal man skrive til udbyderne (måske ligefrem spamme) for at de gør noget ved det eller skal man bare finde sig i at det er for IE only
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 12:32 #6
FF har også haft problemer med at vælge / fravælge søge optins på edbproser, men efter at have installeret version 1.0.2 virker dette også, om det også er tilfældet på tops.dk ved jeg ikke, men ellers en mail til admin om at funktionen ikke er understøttet i FF vil hjælpe (retter de ikke fejlen, vil de miste penge da FF er den eneste browser med stadig større fremgang (ifølge flere undersøgelser))
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
10. september 2005 - 17:37 #7
tja der var vil ikke noget rigtig svar, har dog skrevet til de som kun tilbyder IE support dog uden at få svar tilbage ..