Avatar billede mranders Nybegynder
10. april 2005 - 12:45 Der er 2 kommentarer

Graf fitting tool

Nogen der kender et godt graf fitting tool, jeg læser fysik så det skal kunne en del. På universitetet bruger vi et der hedder easyplot, som kan en del men ikke virker så godt. Jeg fandt et der hedder findgraph som var rigtigt godt men, når man skulle fitte til sin egen funktion kunne man kun lave 4 parametre hvilket ikke altid er nok.

håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede melange Nybegynder
10. april 2005 - 13:25 #1
GNUplot kan som alt andet *NIX-gejl godt väre lidt langhåret i starten - men når man først er blevet gode venner er gnuplot faktisk er rigtig godt stykke software: http://www.gnuplot.info/

Alternativt kunne du måske prøve at ROOT. Det er det samme program de bruger nede i CERN til at analysere data. Men ROOT er kun langhåret, kun ude på at ødelägge dit liv, aldrig inde i kampen når man har brug for det, fyldt med ren onskab og spytter kun tiltäldig tal ud medmindre du sparker rigtig hårdt til din computer. http://root.cern.ch/
Avatar billede mranders Nybegynder
10. april 2005 - 14:23 #2
har kigget lidt på gnuplot, men det er nok lige for avanceret, søger nok programmer der er lidt mere brugervenlige.