Avatar billede evilfish Nybegynder
11. april 2005 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Proshop Direkte - Et egentlig firma?

Jeg vil bare lige ud med det, så andre ikke falde i samme dårlige situation som jeg desværre er.

Jeg har for 3 dage siden købt en LaCie skærm. Photen Vision II. Udemærket skærm. Jeg købte den af Proshop Direkte Aps. Det skulle jeg aldrig have gjort.

Da jeg åbnede kassen, fandt jeg ud af at transport sikringen var brækket af. Det kan ske for et hvert firma, og jeg tænkte jeg alligevel lige vil prøve den, for at se om der var andre fejl. Opstart af skærmen afslørede en pixel fejl. Og efter nærmere eftersyn var der 2 andre pixel fejl.

Efter dette ringede jeg så til Proshop Direkte. Manden jeg fik i var særdeles ubehøvlet. Efter jeg havde forklaret hvilke problemer jeg havde fundet, fik jeg at vide at hvis der ikke var mere end 5 pixel fejl, så byttede producenten ikke. Dette ved jeg ikke om er rigtigt, men det lød ikke troværdigt.

Så pludselig sagde han at fordi den er købt over firma, så kunne man ikke bytte varen tilbage!

Der vidste jeg han var, undskyld mit franske, fuld af lort.

Herfra overdragede jeg sagen til en anden, som var mere eller mindre ekspert i handels skik og ret. Efter denne samtale blev en bytte aftale sat på plads.


Denne ringe service troede jeg virkelig ikke kunne eksistere, men jeg fik desværre bevist det modsatte.

Jeg håber ikke folk kommer i samme situation, og ifølge min research så er der andre der mener at Proshop Direkte har fejlet groft i Servicen. (EDBprisers menings måling)

Beskyt jer selv. Køb IKKE hos Proshop Direkte.
Avatar billede freeman Nybegynder
11. april 2005 - 17:51 #1
Det med pixelfejl mener jeg er helt korrekt med 5 pixelfejl. Mht. til bytningen kan der aldrig herske tvivl om at du kan få den byttet, du skal bare selv betale for fragten :)

Det er vel også problemet idag, at der er rigtig stort forskel på de enkelte webbutikker...
Avatar billede miss-g Seniormester
11. april 2005 - 18:03 #2
Uheldig oplevelse :-(

Jeg har dog handlet hos dem flere gange, men forskellen er også at jeg ikke har haft nogle varer der skulle byttes.

Butikken er da e-mærket, måske var det bare en ukompetent medarbejder du talte med?

Vil da læse med om andre har dårlige oplevelser hos dem.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. april 2005 - 18:46 #3
ligesom miss-g har jeg handlet hos dem en del gange, uden nogen problemer, men heller ik haft fat i suppoerten.

Det er da en kedelig oplevelse du har haft, men hvis man ringer til proshop får man nok en lidt anden historie.

Jeg vil overveje mit køb hos dem næste gang.

Ang pixel fejl er det helt korrekt at nogle producenter ikek bytte før et bestemt antal pixelfejl
Avatar billede lonepeter Novice
11. april 2005 - 19:06 #4
Mig bekendt har man 14 dages returret på postordre køb, blot man levere varen tilbage i væsentligt samme stand og mængde, så der er da vist et eller andet de har fået galt i halsen...

Jeg har også handlet hos dem en del gange og har ikke haft nogle problemer, men igen har jeg jo heller ikke haft noget at brokke mig over, så det kan man jo næppe tage som udtryk for noget...
Avatar billede popsy Novice
11. april 2005 - 19:15 #5
De fleste har en eller anden grænse for hvor mange pixelfejl man skal acceptere. Jeg har set det op til 9 stk.

Med hensyn til at retursende den (går udfra det er det der er tale om) så tilbyder langt de fleste netbutikker ikke returret til erhverv. Dog tror jeg at de egentlig mener at når man køber varer til videresalg kan man ikke returnere, for iflg. købeloven burde alle kunne returnere varer der er købt som brugsgenstande.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 05:21 #6
popsy, købeloven har ingen betydning hvis det er B2B salg / køb  den har kun betydning for privates køb.
Avatar billede popsy Novice
12. april 2005 - 10:23 #7
bille> Det er jo også det jeg skriver ;) Dog gælder den også firmaer, såfremt de køber produkter til at bruge i virksomheden, ialtfald som jeg læser det, men ikke ved køb af varer til videresalg.
Avatar billede popsy Novice
12. april 2005 - 10:24 #8
ups, har ikke fået brillerne på endenu, seriøst! :D Kunne ikke læse dit nick :)
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. maj 2005 - 00:20 #9
Jeg har fået en ny skærm. Dog stadig med pixel fejl. kun en enkelt dennegang. Det tog omkring 4 uger før jeg fik skærmen, efter jeg havde sendt den gamle tilbage. Vi rykkede efter 3 uge, hvorved de sagde de havde haft den i et stykke tid.

jeg er stadig sur over det tog så lang tid, men skærmen er kanon. Så her ender et sørgeligt eventyr, men med en god afslutning :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis