11. april 2005 - 17:42Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Proshop Direkte - Et egentlig firma?
Jeg vil bare lige ud med det, så andre ikke falde i samme dårlige situation som jeg desværre er.
Jeg har for 3 dage siden købt en LaCie skærm. Photen Vision II. Udemærket skærm. Jeg købte den af Proshop Direkte Aps. Det skulle jeg aldrig have gjort.
Da jeg åbnede kassen, fandt jeg ud af at transport sikringen var brækket af. Det kan ske for et hvert firma, og jeg tænkte jeg alligevel lige vil prøve den, for at se om der var andre fejl. Opstart af skærmen afslørede en pixel fejl. Og efter nærmere eftersyn var der 2 andre pixel fejl.
Efter dette ringede jeg så til Proshop Direkte. Manden jeg fik i var særdeles ubehøvlet. Efter jeg havde forklaret hvilke problemer jeg havde fundet, fik jeg at vide at hvis der ikke var mere end 5 pixel fejl, så byttede producenten ikke. Dette ved jeg ikke om er rigtigt, men det lød ikke troværdigt.
Så pludselig sagde han at fordi den er købt over firma, så kunne man ikke bytte varen tilbage!
Der vidste jeg han var, undskyld mit franske, fuld af lort.
Herfra overdragede jeg sagen til en anden, som var mere eller mindre ekspert i handels skik og ret. Efter denne samtale blev en bytte aftale sat på plads.
Denne ringe service troede jeg virkelig ikke kunne eksistere, men jeg fik desværre bevist det modsatte.
Jeg håber ikke folk kommer i samme situation, og ifølge min research så er der andre der mener at Proshop Direkte har fejlet groft i Servicen. (EDBprisers menings måling)
Det med pixelfejl mener jeg er helt korrekt med 5 pixelfejl. Mht. til bytningen kan der aldrig herske tvivl om at du kan få den byttet, du skal bare selv betale for fragten :)
Det er vel også problemet idag, at der er rigtig stort forskel på de enkelte webbutikker...
Mig bekendt har man 14 dages returret på postordre køb, blot man levere varen tilbage i væsentligt samme stand og mængde, så der er da vist et eller andet de har fået galt i halsen...
Jeg har også handlet hos dem en del gange og har ikke haft nogle problemer, men igen har jeg jo heller ikke haft noget at brokke mig over, så det kan man jo næppe tage som udtryk for noget...
De fleste har en eller anden grænse for hvor mange pixelfejl man skal acceptere. Jeg har set det op til 9 stk.
Med hensyn til at retursende den (går udfra det er det der er tale om) så tilbyder langt de fleste netbutikker ikke returret til erhverv. Dog tror jeg at de egentlig mener at når man køber varer til videresalg kan man ikke returnere, for iflg. købeloven burde alle kunne returnere varer der er købt som brugsgenstande.
bille> Det er jo også det jeg skriver ;) Dog gælder den også firmaer, såfremt de køber produkter til at bruge i virksomheden, ialtfald som jeg læser det, men ikke ved køb af varer til videresalg.
Jeg har fået en ny skærm. Dog stadig med pixel fejl. kun en enkelt dennegang. Det tog omkring 4 uger før jeg fik skærmen, efter jeg havde sendt den gamle tilbage. Vi rykkede efter 3 uge, hvorved de sagde de havde haft den i et stykke tid.
jeg er stadig sur over det tog så lang tid, men skærmen er kanon. Så her ender et sørgeligt eventyr, men med en god afslutning :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.