Avatar billede tewee Nybegynder
17. april 2005 - 00:22 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

LANGSOM opstart med small buissnes server 2003? (Vigtigt)

Hey alle...

Jeg roder med en server som kører Windows Small Buissnes Server 2003, og når jeg har sat den op til Domain Controller og genstarter tager det MINDST 2 timer før den er logget ind.

Når der står "Applying computer settings..." når man starter den, så kan den blive stående sådan i 2 timer, uden at computeren arbejder overhovedet.

Hvad fanden kan der være galt? Det er en helt ny Dell PowerEdge SC420.

(Undskylder ordvalget)

- Pelle Ravn
Avatar billede holmus Nybegynder
17. april 2005 - 00:36 #1
Check lige at den har sig selv som primære DNS server...
Avatar billede tewee Nybegynder
17. april 2005 - 00:40 #2
Okay..
Vi kan ikke tjekke det pt. da vi stadig venter på at kunne komme ind på serveren...

Men har det indflydelse da? Og hvorfor?
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2005 - 00:45 #3
Hvis den ikke kan finde sig selv, vil den stå i meget lang tid og vente på svar, og ens AD kommer ALDRIG til at virke optimalt hvis DNS ikke spiller som det skal
Avatar billede tewee Nybegynder
17. april 2005 - 00:49 #4
Kan det passe at den har en timeout på 2 timer? For sidst vi tog tid var det næsen præcist ved 2 timer den kom frem...

Tjekker det så snart jeg kommer ind, men mener da at den skulle have sig selv som primære DNS, det har den selv sat op...
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2005 - 00:53 #5
2 timer lyder som meget, men når du kommer ind i windows, kontroller at DNS virker korrekt, dvs at den både kan lave opslag mod sig selv og recursive test (gøres under egneskaber for DNS serveren)m samt evt installere resource kittet (mener det er deri at dnsdiag værktøjet ligger) kan også være i support tools på din install cd.
Avatar billede tewee Nybegynder
17. april 2005 - 11:26 #6
Nu har jeg brug for hjælp.
Jeg er inde på serveren, hvor henne tjekker jeg det med DNS'en, skal være en præcis beskrivelse af hvordan den skal se ud osv.

Håber i har tid, har ret travlt pt. ;)
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2005 - 11:32 #7
under administration åben dns, højreklik på din dns server, vælg fanebladet med monitoring, marker a simple query og a reqursive query, og test now, virker disse ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. april 2005 - 12:50 #8
Prøv lige at tjekke Event Log og se om ikke der er en fejl på et program eller service, der får den til at hænge.
DNS burde ikke være et problem, hvis du logger på lokalt på maskinen.
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2005 - 12:55 #9
hvor længe er maskinen om at starte op i fejlsikret tilstand, og kører du andre services end der installeres ved en standard SBS install ?
Avatar billede tewee Nybegynder
17. april 2005 - 23:00 #10
I min eventlog er der 2 beskeder (Startede den, og lukkede den ned uden at den var færdig, og der efter i fejlsikret tilstand)

Denne besked:
The DNS server was unable to open zone crip in the Active Directory from the application directory partition DomainDnsZones.crip. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code.

Og denne:
The DNS server was unable to open zone _msdcs.crip in the Active Directory from the application directory partition ForestDnsZones.crip. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code.

Nogen forslag nu? :) Jeg har aldrig sat mig ind i DNS...
Avatar billede holmus Nybegynder
18. april 2005 - 07:43 #11
Benytter du ikke den selv som primær DNS? ... kør en commandprompt, og skriv: ipconfig /all og kig om Ipadresse og primær DNS server er identisk...

Hvis ikke, skal du ændre dette i dine netværksindstillinger...

Næste spørgsmål; kører du med DNS server på din domaincontroller, eller henter du det andet steds fra?
Avatar billede tewee Nybegynder
18. april 2005 - 18:05 #12
Ja de er identiske, jeg har sat den op til at være sig selv..

Jeg kan forresten ikke komme ind og ændre netværksindstillingerne, for computeren går i stå så snart jeg forsøger at se netværksforbindelserne.

Men den kører DNS server, jeg aner ikke om den er sat rigtig op. De andre computere kunne ikke melde sig ind i domainet før jeg satte serverens IP til at være primær DNS på dem.

Serveren kører ikke DHCP, får IP-adresser fra routeren (TDC).
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 18:08 #13
mit råd vil være, start helt forfra, hvis dns kører så elendigt at AD ikek kan starte ordenligt, er det en noget langhåret process at få op og spille, og selv om man får det til at køre nognelunde skal der pokkers megetarbejde til at få det til at køre perfekt
Avatar billede tewee Nybegynder
18. april 2005 - 18:13 #14
Ved godt jeg er krævende, men kender i en side hvor man kan se en god DNS opsætning, eller evt kan tage nogle screenshots af en DNS opsætning så kan jeg evt. sætte dem på efter det.

Har nemlig en gang forsøgt at slette DNS'en og så lave den forfra, men kan jo være jeg gør det HELT forkert.
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 18:39 #15
gå ind under tilføj fjern programmer og fjern DNS delen, og installer den igen, normalt bliver den sat korrekt op automatisk hvis bare ens netværk ellers er konfigureret korrekt (skriv de IP adresser du har fået fra din udbyder til DNS servere ned, da de skal tilføjes i forwarders)
Avatar billede tewee Nybegynder
18. maj 2005 - 12:45 #16
Alle der har hjulpet her skal lige sende et svar så vi kan få den lukket.

Vi sendte severen tilbage og fik den reinstalleret, og vi har selv konfigureret den fra bunden, og virker helt optimalt nu :)
Avatar billede holmus Nybegynder
18. maj 2005 - 14:30 #17
Svar
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2005 - 15:56 #18
Svar