Avatar billede mikaelo Nybegynder
17. april 2005 - 17:35 Der er 14 kommentarer

Fra Win98 til WinXP - kan ikke boote?

Hej

Jeg skal have formateret min comp. som har 98 installeret, og istedet installeret XP, men jeg kan ikke boote! Hverken vha. 98 startdiskette, XP cd´en, 2000 eller ATAPI bootcd! Der sker ingenting og jeg kan ikk trykke F5 for at bestmme hvordan compuetren skal starte...

Der kører noget AVG Boot Scan, ved ikke om det kan være det? I BIOS står Primany Boot til CD-Rom, secondary til HDD-0

Hvad kan der være galt, hvordan får jeg bootet op så jeg kan formatere?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
17. april 2005 - 17:37 #1
Ohh, det gik lidt hurtigt;) Altså; jeg har prøvet alt hvad jeg lige kan komme på.
Jeg har forsøgt at slå AVG boot scan fra, uden held. Det lyder dog mærkværdigt at det skulle være problemet?

Åh ja....
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 17:39 #2
din hd skal være primary!
Avatar billede janmogensen Nybegynder
17. april 2005 - 17:41 #3
når den starter op kommer der så et tids pungt hvor den spørg      trygt på en tast for at boot fra cd-rom
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 17:46 #4
Avatar billede gratis Nybegynder
17. april 2005 - 17:49 #5
har du tjekket kabler etc... er det gjort, så ta alle unødige kort ud af maskinen, så du kun starter op med, HD,CD-ROM,grafikkort,mus og tastatur , gå i BIOS og load "Setup Defaults" hvis det rykker på boot rækkefølgen ændre du det så den ka boote fra cd-rom og floppy og la resten være, gem, genstart og se om det har hjulpet.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. april 2005 - 17:52 #6
har du usb tastatur,så prøv med et serielt hvis du har eller ka låne et
Avatar billede mikaelo Nybegynder
17. april 2005 - 17:57 #7
HDD-0 STOD som Primary før - det har jeg ændret. Ingen af delenene virker.
Kører med serial tastatur.

Jan - nej, problemet er netop at jeg ikke kan trykke F5/F8. (ka ikk se hvad du skriver!?) I al fald, har jeg kun mulighed for, at starte op i fjelsikrerttilstand, kører kommandopromt osv.
Avatar billede janmogensen Nybegynder
17. april 2005 - 18:03 #8
så prøv at gå i  kommandopromt og skriv format c: /u      hvis der virus på måske det viker
u  for undermapper
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:09 #9
Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver og gør det i den rigtige rækkefølge, gå ind i din BIOS, vælg LOAD SETUP DEFAULT, gå tilbage til BOOT sekvensen i BIOS sæt cd-drev til FIRST BOOT DEVICE husk at gemme genstart og gå frem efter det link jeg gav dig 17/04-2005 17:46:00
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 18:11 #10
"janmogensen" man kan altså ikke formatere sit eget system væk fra systemet og parametret /u i format står altså ikke for undermapper, men for grundformatering
Avatar billede mikaelo Nybegynder
17. april 2005 - 19:08 #11
Hegec - jeg ska vel ikke downloade nogle af de filer der ligger på dit site, XP filerne der?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 19:46 #12
Næ ! jeg forstod da på dig at du havde en XP installation-cd den booter du på og hust trykke på en tast
Avatar billede janmogensen Nybegynder
19. april 2005 - 19:19 #13
det er vel som man udtryker sig
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2005 - 22:32 #14
Du arbejder måske stadig på problemet ????????????