Avatar billede sardinen Nybegynder
18. april 2005 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar

Hej Alle.
Jeg kunne tænke mig at udskifte min pc med en bærbar pc. De eneste krav jeg har er, at jeg skal kunne gå på nettet på den og kunne se DVD-film på den. Spil har ingen interesse. Størrelse på harddisk betyder mindre, da jeg har ekstern harddisk. Derfor må der også gerne være usb2 i den. Hvor meget ram skal jeg have i for at nettet kører ordentligt? Jeg kører med webspeed. Gerne links :-)
Sardinen
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2005 - 13:48 #1
Egentlig afhænger det jo af hvor meget du vil ofre på en bærbar.
Men til de krav du har vil jeg foreslå dig at købe en bærbar hvor du har en centrino processor. En hurtig processor, der ikke gør bærbaren varm, og du har den fordel at der i processoren er indbygget trådløs netkort.

512MB ram, ville da klart være at foretrække, da du også skal have noget til at trække styresystemet med. Hvor jeg går ud fra du skal have XP kørende.
Langt de fleste nyere bærbare, for ikke at sige alle har indbygget USB2.

Jeg vil foreslå dig at kigge lidt på:
laptop4u.dk

Der er gode guids, rådgivning og massere af tilbud på bærbare computere.
Ellers kig forbi dell.dk - her kan du selv sammensætte en bærbar efter dit eget behov. Altså f.eks. kun smide 60GB harddisk i, selvom bærbaren måske er udstyret med en 80GB disk som standart, og derved få den endelige pris en tand ned.
Avatar billede articfruit Nybegynder
18. april 2005 - 13:54 #2
eller.... http://laptops.dk
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:43 #3
Til dine formål, er hverken centrino eller 512MB RAM nødvendigt :D

JA, centrino/Pentium M platformen, er vejen frem inden for laptops i dag, men når du ikke har større krav, ville jeg ikke spendere en formue på dette.

En alm. celeron M er alt nok, og den kan fåes til væsentligt lavere penge.

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=465

5000 kr

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=487

7800 kr

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=679

7900 kr og indeholder Centrino platformens andens nyeste arkitektur (Dothan)

512MB RAM er altid rar. når man benytter f. eks. XP, men du kan fint bruge 256MB.
Avatar billede sardinen Nybegynder
18. april 2005 - 16:54 #4
Det ser rigtigt fornuftigt ud. Jeg kigger lidt på det første link, her kan man jo smide ekstra ram og evt. drev i, hvis man vil have det. Og styreprogram skal jeg jo også have :-)
Jeg siger tak for hjælpen :-)
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:55 #5
Så lidt....RAM kan du altid opgradere ja