Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 10:52 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

databasen er bygget op sådan her:
id: autonummering
name: tekst
mail: tekst
tlf: tekst
text: tekst
catid: tal

Ved sætningen: Insert into order ([name], [mail], [tlf], [text], [catid]) values ('lars','email', '12345678', 'dsa', 1)

får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers- Error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

c:\root\order\functions.asp, line 39
20. april 2005 - 10:53 #1
Har du prøvet med Select, som jeg foreslog i den anden?
20. april 2005 - 10:54 #2
Insert into order ([name], [mail], [tlf], [text], [catid]) select 'lars','email', '12345678', 'dsa', 1
Avatar billede fennec Nybegynder
20. april 2005 - 10:55 #3
"order" er også reserveret:

Insert into [order] ([name], [mail], [tlf], [text], [catid]) values ('lars','email', '12345678', 'dsa', 1)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 10:55 #4
Med mindre igen problemet er at tabellen hedder "order" ...som er reserveret
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2005 - 10:56 #5
the table names isnt the best one to use!

Insert into [order] ([name], [mail], [tlf], [text], [catid]) values ('lars','email', '12345678', 'dsa', 1)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 10:59 #6
trip trap trasko :o)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 11:01 #7
her kan du se en liste over ord som man kan komme i problemer med i navngivningen
http://support.microsoft.com/kb/q286335/
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 11:03 #8
Tak endnu en gang for hurtig respons:)
Jeg skal vidst lige have læst den liste igennem med reserverede ord:)

tak!
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2005 - 11:05 #9
tak
20. april 2005 - 11:14 #10
undskyld, men burde Fennec ikke have haft alle pointene? Han kom jo med svaret først...!
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 11:18 #11
thomasjepsen >> det ville jo nok være fair hvis han havde fået sin del af point. Men eftersom exp gik ned lige på det tidspunkt er det jo svært at sige hvem som var først. I øvrigt er det vel altid op til spørgeren at fordele point?
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2005 - 11:21 #12
If fennec wants some then he just needs to ask
Avatar billede fennec Nybegynder
20. april 2005 - 11:25 #13
Jeg har ikke brug for dem, så jeg kan sagtens undvære dem

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 11:25 #14
fordelingen skulle nok have været lidt mere til terrys fordel! dog vil jeg sige det trak en del op at jeg fik det link med!
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 11:27 #15
damn det er forvirrende! jeg undskylder til jer jeg fik snydt! kan jeg gøre det godt på nogen måde?
20. april 2005 - 12:38 #16
moj0, nej du kan ikke gøre mere....du har betalt de point, du udlovede :o)

Busschou-> jo, selvfølgelig er det helt op til spørgeren at dele point, men hvis nogen skal udelades, bør det i hvert fald ikke være den første. Er vi ikke enige i det? Jeg giver ret i, at du kom med et godt link, hvorfor det er helt rimeligt, at du får point. Men Terry var sidst med svaret og alligevel fik han flest point (undskyld Terry, det er intet personligt - det kunne ligeså godt være omvendt;)

Terry->"If fennec wants some then he just needs to ask". I disse karma-tider, tør folk jo ikke bede om point af frygt for at nogen kalder én "pointliderlig" (det burde du også vide!). Derfor "blander" jeg mig, da jeg ikke kan beskyldes for pointrytteri (pga dette spm i hvert fald ;o)

Jeg ville selv levere pointene tilbage (ved at oprette nyt spm), hvis jeg havde fået point, når andre havde svaret præcis det samme før mig uden at få point.

Men lad det nu bare ligge - jeg burde nok slet ikke blande mig. Af og til, så presser min retfærdighedssans sig bare på, og så får jeg blandet mig i noget, som jeg ikke burde - beklager ;o)
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 12:43 #17
jeg undskylder mange gange, jeg var inde i et codespree som i nok kender tiL:) jeg skal nok være mere vågen en anden gang og holde mere øje med de brugere der poster hvad!