Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 18:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Divx, det viker ikke.

Hejsa alle.

Jeg har simpelthen prøvet alt nu, og det virker simpelthen ikke ordentlig. Så snart jeg prøver at lave en divx film, så hænger lyd og billede ikke sammen, eller også så fylder den utrolig meget. Jeg har intil videre brugt et program der hedder VitualDub, fordi det er det der har virket mindst dårligst!!
Er der en der kan hjælpe mig, og som har haft gode erfaringer med det. Jeg søger ikke links, dem har jeg fået nok af. Jeg søger en person, der kan beskrive i detaljer hvordan man gør, og hvilke programmer jeg skal bruge.

Således ser min computer ud:

IBM Aptiva.
PIII 860 Mhz
128 mb ram
30 gb Hardisk
(Bundkort ved jeg ikke noget om)
Studio DC 10+ videoredigeringskort
AGP nVidea Gforce grafikkort 32 mb ram
100/10 netkort
Atm netkort til brug af ADSL

Jeg tror vist at det var det hele. Jeg ved ike om I kan læse noget ud fra, hvordan min computer ser ud, jeg tog det bare med for en sikkerhedsskyld. Og som sagt, jeg vil ikke have nogle links, uden en forklaring i detaljer fra en person her på eksperten. Det andet med at man bare giver et enkelt links, det er for billigt sluppet, og man får - synes jeg, ikke nok ud af det.

Og grunden til at jeg vil lave i divx, er fordi at jeg vil gerne have nogle film, der ikke fylder særlig meget, og for så senere at brænde dem ud på cdrom og i sidst ende, måske give dem videre til ander.

Med venlig hilsen
og på forhånd tak

Hr. Larsen

Avatar billede tsocm Nybegynder
31. marts 2001 - 19:36 #1
har du husket at ligge encorden ned på din maskine så den kan forstå mpeg4 formatet???

eller er her et link.

http://download.projectmayo.com/dnload/divxcore/encore48src.zip

/vh
Avatar billede tsocm Nybegynder
31. marts 2001 - 19:39 #2
bliver sq lige i tvivl om der er encordener eller decoderen du skal bruge, menher er den anden..

http://download.projectmayo.com/dnload/divxcore/decore48src.zip
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 19:49 #3
Nææ, det der kender jeg ikke noget til, men det er da vær at prøve. Hvor skal jeg så ligge alle de filer fra zipfilen henne?
Avatar billede tsocm Nybegynder
31. marts 2001 - 20:04 #4
beklager det er sq den forkerte add, jeg har send til dig, det er hvis du skal rippe filmene me´ner jeg , 5 min finder lige den rigtige
Avatar billede nomiz Nybegynder
31. marts 2001 - 20:05 #5
det hedder nu engang Nvidia, for at gøre bordet rent!
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 20:08 #6
OKay. I orden. jeg venter bare.
Avatar billede tsocm Nybegynder
31. marts 2001 - 20:26 #8
hjalp det???
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 20:42 #9
Jeg har skam det codec der.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
02. april 2001 - 16:20 #10
Jeg bruger VitualDub til at capture med nu. Jeg syntes nu at jeg fik et tip om, at man kunne gøre det fra en her inde på eksperten, som havde svaret på mit spørgsmål, men jeg synes ikke rigtig at jeg kan se ham mere. Er der nogle der har haft erfaringer med VitualDub, og som kan gi´ mig lidt råd og vejledning, for jeg er løbet ind i det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, når jeg skal gemme/encode en avi fil i divx. Den fylder utrolig meget. Bare et minut fylder hele 10 mb i en oplysning på 388 * 288. Det kan da ikke passe, at sådan en divx fil, skal fylde så meget.

Mhv.
Hr. Larsen
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
02. juli 2001 - 09:55 #11
Tak forhjælpen alle sammen, men der er ikke rigtigt noget jeg kan bruge.