Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Divx, det viker ikke.

Hejsa alle.

Jeg har simpelthen prøvet alt nu, og det virker simpelthen ikke ordentlig. Så snart jeg prøver at lave en divx film, så hænger lyd og billede ikke sammen, eller også så fylder den utrolig meget. Jeg har intil videre brugt et program der hedder VitualDub, fordi det er det der har virket mindst dårligst!!
Er der en der kan hjælpe mig, og som har haft gode erfaringer med det. Jeg søger ikke links, dem har jeg fået nok af. Jeg søger en person, der kan beskrive i detaljer hvordan man gør, og hvilke programmer jeg skal bruge.

Således ser min computer ud:

IBM Aptiva.
PIII 860 Mhz
128 mb ram
30 gb Hardisk
(Bundkort ved jeg ikke noget om)
Studio DC 10+ videoredigeringskort
AGP nVidea Gforce grafikkort 32 mb ram
100/10 netkort
Atm netkort til brug af ADSL

Jeg tror vist at det var det hele. Jeg ved ike om I kan læse noget ud fra, hvordan min computer ser ud, jeg tog det bare med for en sikkerhedsskyld. Og som sagt, jeg vil ikke have nogle links, uden en forklaring i detaljer fra en person her på eksperten. Det andet med at man bare giver et enkelt links, det er for billigt sluppet, og man får - synes jeg, ikke nok ud af det.

Og grunden til at jeg vil lave i divx, er fordi at jeg vil gerne have nogle film, der ikke fylder særlig meget, og for så senere at brænde dem ud på cdrom og i sidst ende, måske give dem videre til ander.

Med venlig hilsen
og på forhånd tak

Hr. Larsen

Avatar billede master_nemo Nybegynder
31. marts 2001 - 19:09 #1
jeg regner med at du bare ripper din dvd ik?
FORDI! filmen fylder vikelig MEGET når du lige har rippet dem, men dertil at lave dem til divx er der et stykke endnu.....du skal ha fat i et program der tager alle de filer du nu har fået ud af det og laver det til divx(hedder vist en encoder og kan findes her www.mydivx.com)
hvis du ikke helt forstå kan du altid gå ind på www.cdfreaks.com

/MN
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 19:15 #2
Naaa, det er nu ikke den vej jeg går. Jeg tar´ fra min videomaskine, og derfra over på computeren. Undskyld, det glemte jeg vist at få med.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
31. marts 2001 - 19:17 #3
np...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
31. marts 2001 - 19:18 #4
men det burde vist virke på samme måde...
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 19:25 #5
Naaa, tror du nu også det? Der kan du se, der er også den samme, som jeg bruger, altså encoderen VitualDub. Jeg er ikke sikker på at man kan med FlaksMPEG, jeg mener kun at den kan bruges til dvdér, efter hvad jeg har prøvet.
Det er jo sådan at, jeg capture med det software der fulgte med, og som så laver det om til J-MPEG, eller også er det bare Avi, jeg ved det ikke helt.
Avatar billede stigc Nybegynder
31. marts 2001 - 19:30 #6
hvor downloades VirtualDub?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2001 - 21:40 #7
Har du prøvet at være inde på http://www.vcdhelper.com/divxcap.htm, og få en grundig vejledning?

/per