Avatar billede soerens Nybegynder
21. april 2005 - 10:43 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Indtast et tal, vis et andet

Jeg vil gerne kunne indtaste et tal i en celle, men når man trykker på <enter> skal den lave en udregning og vise et andet tal.

Det jeg helt nøjagtigt skal bruge det til, er en række felter hvor man f.eks. skal kunne indtaste et beløb i Euro, men det skal vises og omregnes til DKR.
Avatar billede sjap Praktikant
21. april 2005 - 12:29 #1
Højreklik på fanebladet og vælg "Indsæt programkode" og kopier nedenstående kode hertil. Koden ganger tallet i A2 med 7,5 - du må selv lige rette det til den rette kurs.

Dim ChangedA2 As Boolean

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Target.Address = "$A$2" And Not ChangedA2 Then
    ChangedA2 = True
    Target.Value = Target.Value * 7.5
Else
    ChangedA2 = False
End If

End Sub
Avatar billede sjap Praktikant
21. april 2005 - 12:42 #2
Nedenstående gælder for alle celler i området A2:A5.

Dim ValueChanged As Boolean

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Not Application.Intersect(Target, Range("A2:A5")) Is Nothing And Not ValueChanged Then
    ValueChanged = True
    Target.Value = Target.Value * 7.5
Else
    ValueChanged = False
End If
Avatar billede soerens Nybegynder
21. april 2005 - 13:07 #3
Perfekt!

A' si'r tak :-)