Avatar billede ducks Nybegynder
23. april 2005 - 00:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RegEx få en liste over ord mellem tegn

Hvordan kan jeg med RegEx få en liste over alle de ord der er at finde imellem 2 konstante variabler?

Fx ...class="txtfelter">???</font></td>...

Hvordan finder jeg så ved alle de steder det står, det som står istedetfor "???"?
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. april 2005 - 00:10 #1
Set re = New RegExp
re.Global = True
re.Pattern = "class=""txtfelter"">([^<]*)</font></td>"

Set m = re.Execute(txt)

For i=0 To m.Count-1
    Response.Write m(i).SubMatches(0) & "<br>"
Next
Avatar billede ducks Nybegynder
23. april 2005 - 00:27 #2
Jeg har et problem med at den laver rod i det, når der kommer noget med specialtegn fx ö kan jeg på en eller andne måde undgå dette?
Avatar billede ducks Nybegynder
23. april 2005 - 01:14 #3
Problemet kommer vidst fra et tidligere sted i scriptet, så hvis du bare smider et svar så du kan få dine point
Avatar billede ducks Nybegynder
23. april 2005 - 15:42 #4
Jeg fandt ud af at der skal stå en sætning et stykke foran før at den skal finde det der, men det lykkedes mig ikke at lave dit eksempel om. Jeg prøvede med:

Set re = New RegExp
re.Global = True
re.Pattern = "grafik/dvd_lys.jpg([^<]*)color=""#666666""><a href=""moviespot.asp\?edbnr=([^<]*)"" class=""txtfelter"">"

Set m = re.Execute(txt)

For i=0 To m.Count-1
    Response.Write m(i).SubMatches(1) & "<br>"
Next

Hvor jeg har ændret re.Pattern og SubMatches(1)
Avatar billede ducks Nybegynder
27. juli 2005 - 19:54 #5
Lukker