Avatar billede tgl Nybegynder
27. april 2005 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse PHP-filer

Har en PC med Win XP PRO og har installeret MySQL server 4.1, Apache Webserver og PHP. Det kører som en service på IIS 5.1.

Har i IIS oprettet en virtuel mappe hvor stien til mappen med phpAdmin er placeret.

Dermed skulle det virke ved at skrive
http://localhost/phpAdmin/index.php, men det gør det ikke.

Indtaster jeg ovenværende adresse popper et vindue op hvor jeg kan vælge at åbnre eller gemme php-filen.

Hvad gør jeg forkert?????
Avatar billede giorgio Nybegynder
27. april 2005 - 12:00 #1
jeg har selv oplevet samme problem, indtil jeg fik ConTEXT installeret og skrev mine php der. Du kan bare hente den ind der og gemme den på ny i php, så virker det.
Avatar billede detox Nybegynder
27. april 2005 - 12:03 #2
Men hvis du har installeret Apache webserver, skal det vel køre under den og ikke IIS.
Avatar billede tgl Nybegynder
27. april 2005 - 12:17 #3
Jeps, sider skal køre under Apache serveren.

Har nu startet den men nør jeg forsøger at læse en php-fil kommer denne meddelelse :

Not Found
The requested URL /php4/php.exe/hklf/blivmedl/blivmedl.php was not found on this server.
-------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.12 Server at localhost Port 80
Avatar billede detox Nybegynder
27. april 2005 - 12:42 #4
Stien ser osse forkert ud. Har du sat DocumentRoot i httpd.conf?
Avatar billede tgl Nybegynder
27. april 2005 - 13:00 #5
Har nu løst problemet så jeg kan læse php-filer.

Næste problem er så MySQL Control Centeret hvor jeg ikke kan forbinde min database. MySQL server 4.1 er installeret, men kan ikke startes.

En fejl 0 popper op.
Avatar billede tgl Nybegynder
27. april 2005 - 16:58 #6
Fandt srelv løsningen. Lukker soørgsmålet.
Avatar billede tgl Nybegynder
09. december 2006 - 17:52 #7
Lukker spørgsmålet