Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. april 2005 - 12:01 Der er 1 løsning

Privilegier i nyinstalleret MySQL 4.1.11

Jeg har installeret Apache 2.0.54, PHP 5.0.4 og MySql 4.1.11 på en Debian Sarge, og opgraderet kernen til 2.6.11.

Både apache og php virker, jeg kan læse fra databasen, og indsætte data.

I phpmyadmin ville jeg så oprette en bruger, og jeg får følgende besked:

The selected user was not found in the privilege table.

Brugeren bliver oprettet i mysql-tabellen, men hvis jeg vil ind for at rette i privilegierne får jeg samme besked.

Jeg har installeret Apache på windows MANGE gange, men dette er min første gang på linux. Jeg har fulgt en forklaring på denne side:
http://hulan.cz/blog/?item=compile-from-source-apache-2-0-52-with-ssl-php-5-0-2-and-mysql-4-1-7-on-linux&category=suse-linux
Og det gik stort set smertefrit (pånær jeg blev nødt til at hente en ny version af bzip2 og kompilere den..)

Håber nogen kan hjælpe - har søgt nettet tyndt efter dette, og ikke rigtig kommet videre.
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. april 2005 - 12:43 #1
Ja, så kom der lige en klog mand forbi og sagde, at jeg skulle prøve at hente en stable-version af phpmyadmin..
Det viste sig, at jeg kørte med: phpMyAdmin 2.6.2-beta1
Og nu virker det...