Avatar billede snebold Nybegynder
28. april 2005 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Desgin vudering.

Hej,

Ville bare gerne hører kommentarer på sitet; www.activemusic.dk/demo

Indtil videre at det kun designet og ikke indholdet.

Håber på nogle svar :)
Avatar billede snebold Nybegynder
28. april 2005 - 20:10 #1
Jeg har ikke været færdig med at validere den endnu, bliver gjordt snarest.
Avatar billede oskar Nybegynder
28. april 2005 - 20:25 #2
Designet i sig selv er meget flot, men der er et par alvorlige minusser.

Når nu hovedvinduet er så lille som det er ville det være rart enten at man kunne slippe for at scrolle for meget eller alternativt at scrollknapperne er valgt default når man kommer ind på siden.

Skriftstørrelsen er også et problem. Hvis man vælger en større skrift i sin browser forsvinder højre side af teksten ud til højre, hvor man ikke kan se den.

:) Oskar
Avatar billede snebold Nybegynder
28. april 2005 - 20:27 #3
Nogle ideer til hvordan det kan rettes?
Avatar billede snebold Nybegynder
28. april 2005 - 20:29 #4
Argh, hja det med teksten - Er dog ikke i Firefox. Hmm, og så det med scrollbaren - Hvad mener du med "default"? Er ikke lige med.
Avatar billede oskar Nybegynder
28. april 2005 - 20:58 #5
Nu har jeg testet i lidt flere browsere og du har ret i at der ikke er problemer med teksten i firefox, det er desværre den eneste der ikke har problemet. Også scrolbaren er en god gammeldags scrollbar i firefox. Avantbrowser, IE6 og Maxthon har alle problemet. Avant og Maxthon kan dog løse problemet fordi de har en zoomfunktion, men det skal vel osse virke i IE, som vist stadig er meget udbredt.

Med default tænkte jeg på at lissom en formular kan starte med at markøren står i et bestemt felt når man går ind på siden så kan scrollbaren være default så man umiddelbart kan scrolle med piletasterne. Måske var tanken lidt søgt.

Ideer, hmm ikke nemt... Måske kan du bruge iframe i stedet for div, overflow burde vel have virket i div'en. En blødere skrifttype kan vel ikke løse problemet :)
Avatar billede snebold Nybegynder
28. april 2005 - 21:14 #6
Aaah, forstår med at man scroller med markøreren, jeg kan prøve at se hvad jeg kan finde ud af
Avatar billede oskar Nybegynder
28. april 2005 - 21:15 #7
De andre browsere kræver en Opdatering (F5) for at vise den større tekst korrekt. Måske skulle du bare vælge en lidt større skrif fra starten, så vil der nok ikke være så mange der starter med at gå ind og vælge en større skrift.