02. maj 2005 - 15:39Der er
1 kommentar og 2 løsninger
Active Directory
Hvordan kan jeg via "Group Policy" få indstaleret printere på de forskellige brugere?
Det eneste jeg lige umidelbart kan se, er "Software Installation" men dette kræver en *.msi fil og det eneste der her skal ske er at computerne hver især skal connecte til de forskellige printere på print-serveren.
-----login.vbs------ Dim Net Set Net = CreateObject("WScript.Network") net.AddWindowsPrinterConnection "\\Server\HP750" net.SetDefaultPrinter "\\server\HP750" Wscript.Quit ---------------------
Dette script installere en HP printer på din lokale pc, og gør den til standard. \\server\hp750 er serverens navn og printershare navnet.
Dette script kan så kørers som et loginscript igennem GPO
Opret en Group Policy. Under 'Computer Configuration'/'Windows Settings'/'Scripts'/'Startup' laver du en batch-fil med følgende indhold: rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n \\servernavn\printershare
Nu vil der blive installeret en logisk printer når du starter din workstation.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.