Avatar billede lightdesigner Nybegynder
03. maj 2005 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hente id fra den anden side

Hej Derude
jeg sidder lige nu og kæmper med at få et tal fra den ene side til den anden
det er sådan at når siden loades kommer der til at stå et nr som er hentet fra en mysql oppe i den ene hjørne midt på siden er der en iframe når folk har surfet lidt trykker de på et link som ligger i denne iframe linket skal komme til at hedde fx www.xxx.dk/nummeret
jeg ved ikke hvorfor men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke...

hjæææællllppppp
på forhånd tak
Lightdesigner
Avatar billede kasperbn Nybegynder
03. maj 2005 - 12:30 #1
Du smider den ind i din iframe-src;

<iframe src="www.xxx.com/<?=$nr_var?>">
Avatar billede kasperbn Nybegynder
03. maj 2005 - 12:32 #2
Eller du mener højst sandsynligt sådan her:

<iframe src="wwww.url.dk?nr_var=<?=$nr_var?>">

Inde i din iframe kan du nu tilgå nummeret med $nr_var og du kan smide det ind i linket:

<a href="www.xxx.dk/<?=$nr_var?>">
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. maj 2005 - 12:43 #3
Mere korrekt skal du bruge $_GET['nr_var'], ikke alle servere brugere Globale variabler ON!
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
03. maj 2005 - 13:22 #4
Tak til jer begge jeg brugte lidt af hver så hvis i begge smider et svar så deler jeg pointne
endnu engang tak...
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. maj 2005 - 14:47 #5
Giv du bare dem alle til kasperbn
Avatar billede kasperbn Nybegynder
04. maj 2005 - 12:56 #6
takker...
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
04. maj 2005 - 13:01 #7
super tak for hjælpen til jer begge ihvert tilfælde