Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
03. maj 2005 - 14:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tidszone baseret script.

Hej

Hvordan konstrukrer jeg et javascript som kan vise tiden i Denmark, og tiden i  Korea (Syd korea).

Min webserver står i danmark så den kan give en fast tid via. PHP som sikkert skal bruges, men hvordan konstrukrer jeg et ur ud fra det ?
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2005 - 17:39 #2
<ole>

Du sender et timestamp med fra PHP og så tæller du bare op med JS. Husk at der er en faktor 1000 til forskel på Unix og JS tid. Du kan jo lige prøve:
    alert( new Date(<?=time()*1000?>) );

Så er det bare at tælle op derfra  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2005 - 18:47 #3
Kom lige i tanker om, du sikkert kan bruge:
    http://dk.php.net/manual/da/function.setlocale.php
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
03. maj 2005 - 19:18 #4
r.hegaard

Fælles for de 3 er manglede forklaringer/dokumentation, og http://w3eman.3x.ro/timezone.htm virker slet ikke :/

Jeg havde allerede gennemset de først 100 resultater på google, inden jeg spurte.

olebole, det vil jeg kigge på :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
04. maj 2005 - 01:23 #5
nu har jeg næsten en løsning.

http://www.thedeathart.dk/worldclock.php

Men hvordan får jeg uret til at gå ? og minutterne vil åbenbart ikke reagere.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 21:37 #6
nå, fik en ven til at komme med løsningen, som kan ses her: http://www.kalonline.dk/index.php (venstre top hjørne)

lukker så , source kan ses på www.kalonline.dk/includes/clock.js
Avatar billede roenving Novice
11. maj 2005 - 00:54 #7
Hvis du stoler på brugernes computer (hvilket det efterhånden er blevet næsten rimeligtat gøre:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Multiple times</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="keywords" content="roenving">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
var todayColor = "#000";
var tomorrowColor = "#00f";
var yesterdayColor = "#f00";
function showTime(){
  var lt = new Date();
  var l = document.getElementById('local');
  l.innerHTML = lt.toLocaleTimeString();
  l.style.color = todayColor;

  var bt = new Date(lt.getUTCFullYear(),lt.getUTCMonth(),lt.getUTCDate(),lt.getUTCHours()+10,lt.getUTCMinutes(),lt.getUTCSeconds(),lt.getUTCMilliseconds());
  var b = document.getElementById('beijing')
  b.innerHTML = bt.toLocaleTimeString();
  b.style.color = (bt.getDate()==lt.getDate())?todayColor:(bt.getDate()>lt.getDate())?tomorrowColor:yesterdayColor;

  var ct = new Date(lt.getUTCFullYear(),lt.getUTCMonth(),lt.getUTCDate(),lt.getUTCHours()+1,lt.getUTCMinutes(),lt.getUTCSeconds(),lt.getUTCMilliseconds());
  var c = document.getElementById('chagen')
  c.innerHTML = ct.toLocaleTimeString();
  c.style.color = (ct.getDate()==lt.getDate())?todayColor:(ct.getDate()>lt.getDate())?tomorrowColor:yesterdayColor;

  var mt = new Date(lt.getUTCFullYear(),lt.getUTCMonth(),lt.getUTCDate(),lt.getUTCHours()+3,lt.getUTCMinutes(),lt.getUTCSeconds(),lt.getUTCMilliseconds());
  var m = document.getElementById('moscow')
  m.innerHTML = mt.toLocaleTimeString();
  m.style.color = (mt.getDate()==lt.getDate())?todayColor:(mt.getDate()>lt.getDate())?tomorrowColor:yesterdayColor;

  var nt = new Date(lt.getUTCFullYear(),lt.getUTCMonth(),lt.getUTCDate(),lt.getUTCHours()-4,lt.getUTCMinutes(),lt.getUTCSeconds(),lt.getUTCMilliseconds());
  var n = document.getElementById('newyork')
  n.innerHTML = nt.toLocaleTimeString();
  n.style.color = (nt.getDate()==lt.getDate())?todayColor:(nt.getDate()>lt.getDate())?tomorrowColor:yesterdayColor;
}
</script>
</head>
<body onresize onload="showTime();setInterval('showTime()',1000)">
Time in different sites around the world (blue is tomorrows date, red yesterdays):<br>
Your time: <span id="local"></span><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;Time in Beijing: <span id="beijing"></span>&nbsp;(standard time -- no daylight savings)<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;Time in Moscow: <span id="moscow"></span>&nbsp;(standard time -- no daylight savings)<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;Time in Copenhagen: <span id="chagen"></span>&nbsp;(standard time -- no daylight savings)<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;Time in New York: <span id="newyork"></span>&nbsp;(standard time -- no daylight savings)
</body>
</html>